تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر رسانه ها در معرفی کالاهای فرهنگی

به گزارش افکارنیوز،

علیرضا ابراهیمی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی در مورد وضعیت کالاهای فرهنگی در کشور گفت:وضع کالاهای فرهنگی موجود در بازار فروش در کشور مناسب نیست و رضایت را جلب نمی کند.

ابراهیمی  افزود:بخش اعظم کالاهای فرهنگی قاچاق هستند و سازمان حمایت از مصرف کننده، وزارت صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش کشور دراین حوزه آن طور که باید ورود پیدا نکرده اند. فعالیت هایی مانند برگزاری نمایشگاه نوشت افزار و اسباب بازی که اخیرا برگزار شد و با استقبال مسئولین و مردم مواجه شد قابل تحسین است اما کافی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریح کرد:در این حوزه معرفی الگوهای بومی ، ایرانی و اسلامی مانند شخصیت های ملی،مذهبی،حماسی،شهدای کشور و.. می تواند با معرفی به دانش آموزان تاثیر گذار باشد.

وی افزود:کالاهای فرهنگی برای شناساندن فرهنگ یک کشور به فرزندان آن سرزمین بخصوص در سنین کم بهترین راهکار برای شناخت اصالت آن ملت است است.

وی تاکید کرد:برای تولید کالاهای فرهنگی، پژوهش و تحقیق، تبلیغ، تولید و حمایت از تولید لازم است تا کاری منسجم شکل گیرد تا بتوانیم به بهترین نحو کاراکتر های بومی و ایرانی و اسلامی خود را به فررزندانمان بشناسانیم.

ابراهیمی از تاثیر رسانه در تولید کالاهای فرهنگی گفت:رسانه در تمام زندگی و خانه هایمان وجود دارد و بخش اعظم زندگی ما را در بر گرفته است و بر نوع تفکر ما در تمام جوانب زندگی تاثیر گذار است و نمی توان جایگزینی برای آن نام برد.زمانی که کاراکتر کالای فرهنگی بومی، ایرانی و اسلامی توسط رسانه به فرزندان و والدین معرفی شود، بین تمام مردم جامعه فراگیر می شود  و قطعا آن را انتخاب می کنند. رسانه می تواند بهترین الگوی مناسب را با توجه به ذائقه مخاطب به او معرفی کند و بر ذهنش تاثیر بگذارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در مورد تاثیر رسانه، عروسک جناب خان را مثال زد و ادامه داد:این شخصیت مطابق با فرهنگ ایرانی شکل گرفته که با زبان و اعتقاد ایرانی و بومی همسو است .

این شخصیت برای مردم جامعه که آن را پذیرفته اند الگوی مناسب است و تولید کالای فرهنگی و رواج آن در بازار می تواند جایگزینی مناسب برای فرزندانمان باشد و با کالاهای فرهنگی غربی رقابت کند.

وی در مورد راهکار ترویج مصرف کالاهای ایرانی بین مردم گفت:در این زمینه فرهنگسازی توسط رسانه ، مجلات، نشریات، سخنرانی ها و ...باید انجام شود تا کالاهای بومی بین مردم گسترش یابند. زمانی که از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود و برای کالای با کیفیت ایرانی و بومی تبلیغات انجام شود مردم مصرف کالای داخلی را می پذیرند.

شایان ذکر است، به نقل ازعلی فریدونی دبیر دومین دوره جایزه کالاهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم پایانی این جایزه همراه با نمایشگاهی از کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی از 20 الی22 دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر رسانه ها در معرفی کالاهای فرهنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..