تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم سال 88 از ترس هاشمی به احمدی‌نژاد رأی دادند

به گزارش افکارنیوز،

 همایش «اعتراض یا فتنه» عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابربن‌حیان این دانشگاه برگزار شد.

حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش ضمن یادآوری حوادث سال 88 گفت: یادآوری فتنه باعث می‌شود یک عده دوباره نتوانند با بهانه دفاع از رأی مردم به دنبال ایجاد فتنه‌های جدید باشند.

وی افزود: در سال 88 یک عده آمدند و با ظاهر دفاع از رأی مردم به خیابان‌ها ریختند و هدف‌شان برنامه‌ریزی برای تغییر رأی مردم بود و در رأس آن جریان هم هاشمی رفسنجانی قرار داشت و اتفاقاً دقیقاً می‌دانست چه کاری را انجام می‌دهد.

نماینده سابق مجلس با ادامه با اشاره به یکی از مصاحبه‌های فائزه هاشمی، افزود: از فائزه هاشمی در مورد انتخابات سوال می‌شود و فائزه هاشمی می‌گوید مادر ما معتقد بود که تقلب شده است.

رسایی ادامه داد: فائزه هاشمی از خاتمی به عنوان یک عنصر بی‌عرضه یاد می‌کند و می‌گوید اگر عرضه داشت سال 84 جلوی تقلب را می‌گرفت و پدر ما رئیس‌جمهور می‌شد. برای این افراد زمانی انتخابات سالم است که در انتخابات پیروز شوند.

وی افزود: متأسفانه یک بیماری، حاکم در برخی از چهره‌ها شده که قبل از هر انتخابات نظام را متهم به تقلب و دست بردن در آرای مردم می‌کنند. اگر پیروز شدند می‌گویند تلاش خود ما باعث پیروزی شد و اگر شکست بخورند می‌گویند نظام قابل‌اعتماد نیست و تقلب صورت گرفته است و مردم هم قابل‌ستایش نیستند.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: این تقابل موجود فقط در عرصه جمهوریت وجود ندارد و دایره‌اش گسترده‌تر از رأی مردم است. شما این تقابل را در سیاست خارجی و نوع نگاه به حاکمیت می‌بینید. یک نگاه خودش را برتر می‌داند و اگر مدیریت اجرایی را به‌دست بگیرد، سر مردم منت می‌گذارد و خودش را مستحق دریافت‌های بالا می‌داند که حقوق‌های نجومی هم از این نوع نگاه ایجاد می‌شود.

رسایی تأکید کرد: چگونه می‌شود که یک نفر ثروتش به هزار میلیارد تومان برسد؟ واقعاً از کجا آورده است؟

وی گفت: نگاهی وجود دارد که می‌گوید من مسئول نیستم و نباید از من سوال شود و خودش را مدیر می‌داند، خروجی این نگاه قراردادهای محرمانه می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس، خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی هم باز دو نوع نگاه داریم، همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌گویند یک نگاه به این قائل است سیاست خارجی باید عوض شود و دست از آرمان‌هایمان برداریم تا کشور پیشرفت کند و نگاه دیگری است که می‌گوید اتفاقاً ما برای پیشرفت باید روی آرمان‌هایمان بایستیم.

رسایی تصریح کرد: اختلاس دزدی و پدرسوختگی محصول تفکر غرب‌گراست نه تفکر انقلابی. خاوری اگر 3 هزار میلیارد دزدید الان کجاست؟ و هویت دومش به کجا مربوط می‌شود؟ شما یک انسان اختلاس‌گر پیدا کنید که برود و مدافع حرم شود یا به آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: روز گذشته شنیدیم دولت تصمیم گرفته است سود سهام عدالت و سیب‌زمینی بدهد، البته به اعتقاد من رئیس‌جمهور می‌تواند حتی اگر با هدف انتخابات باشد، ولی خود اینها بودند که در دوره قبل می‌گفتند رأی مردم با سیب‌زمینی عوض می‌شود.

نماینده سابق مجلس گفت: هاشمی رفسنجانی وقتی در دور دوم ریاست جمهوری با عدد پایین‌تری از رأی مردم روبرو شد، به این جمع‌بندی رسید که مردم از انقلاب خسته شده‌اند. اینجا بود که یک عده دچار یک بیماری شدند و گفتند ما باید مدیریت کنیم و نیازی نیست که همه مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، ولی در مقابل نگاه مقام معظم رهبری وجود داشت که می‌گفت همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند.

رسایی ادامه داد: مردم از انقلاب خسته نشده‌اند، مردم از اشرافیت خسته شده‌اند.

وی در ادامه حزب مشارکت را امنیتی‌ترین حزب در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و گفت: یک زمان اینها آمدند و گفتند باید یا دین سخت را انتخاب کنید یا دین آسان را و آقای صانعی مرجع دین آسان شد و خاتمی هم شد متولی آن.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: با کنفرانس برلین مردم فهمیدند مسئله دین سخت و آسان نیست، بلکه مسئله دینداری و بی‌دینی است و مردم اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرند، مطمئناً دینداری را انتخاب خواهند کرد.

رسایی با بیان اینکه مردم سال 88 از ترس هاشمی به احمدی‌نژاد رأی دادند، گفت: ولی دور بعد عملکرد دولت در سرنوشت انتخابات تأثیر داشت.

وی افزود: فتنه سال 88 با نامه بدون سلام هاشمی به رهبری آغاز شد. نامه‌ای که قبل از رسیدن به رهبری و همراه تصاویری از هاشمی در حال نوشتن نامه در رسانه‌ها منتشر شد. به‌درستی‌که ابن زبیر می‌خواست کاری کند که اگر هاشمی پشیمان شد نتواند کاری کند.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: اتفاقاتی که امروز رخ می‌دهد به‌نوعی تکرار اتفاقات صدر اسلام است که در یک رده پایین‌تر اتفاق می‌افتد.

رسایی ادامه داد:‌ وقتی عفت مرعشی می‌گوید اگر رأی موسوی از صندوق در نیاید به خیابان‌ها بریزید، نشان می‌دهد در خانه هاشمی چه مسائلی رخ داده است، زیرا هر کسی از درون خانه‌اش بیشتر خبر دارد.

وی اضافه کرد: بعد از انتخابات 88 جریان سبزی که به خیابان‌ها آمد چهاردسته بود، سبز مقدس، سبز محترم، سبز معترض و سبز منحرف. سبز منحرف همان سبزی بود که خیابان‌ها را به آتش کشید و به مسجد لولاگر حمله کرد. به اعتقاد من باید در مقابل سبز منحرف ایستاد و سیلی محکمی را به او زد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: بعد از انتخابات 88 و بعد از روز عاشورا انتظار می‌رفت که سران فتنه اعلام برائت کنند، ولی چنین کاری نکردند. یک سال بعد سران فتنه از طرفداران خود برای راهپیمایی دعوت کردند. اینجا بود که شورای امنیت تصمیم گرفت سران فتنه حصر شوند. اتفاقاً آقای روحانی نیز در این شورا حضور داشت.

رسایی افزود: وقتی فتنه نتیجه نداد و 9 دی تومار فتنه درهم پیچیده شد، جریان غرب به این نتیجه رسید که باید از بیرون فشار بیاورد و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران به اسم هسته‌ای صادر شد.

وی گفت: شهریور سال 88 بعد از اینکه یک عده شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دادند، دشمن به این نتیجه رسید که الان با شکافی که ایجاد شده، زمان مناسبی برای تحریم ایران است.

نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: سر فتنه 88 با برجام در یک کاسه است و جریان‌هایی که در هر دو وجود داشت، هر دو اهداف خاصی را پیگیری می‌کردند.

رسایی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با پشیمانی وزیر امور خارجه از اعتماد به آمریکا گفت:‌ لازم نیست ظریف بگوید پشیمان است، بالاخره رنگ رخساره از سرّ درون خبر می‌دهد. امروز تحریم‌ها همچنان باقی است. یک زمان به ما می‌گفتند کاسب تحریم ولی امروز نتیجه این شده است که می‌بینیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران به چهاردلیل دلیل صورت گرفت، گفت: یکی از دلایل هسته‌ای بود. متأسفانه ما دروازه خود را به چهار قسمت تقسیم کردیم و یک قسمت آن را گرفتیم که البته از همان یک قسمت هم گل خوردیم.

نماینده سابق مجلس افزود: باید خدا را شکر کنیم که مذاکرات روی تحریم‌های حقوق بشری انجام نشد، وگرنه الان مشخص نبود چه تعهداتی را باید اجرا می‌کردیم.

رسایی گفت: اگر کسی برجام را خوانده بود آن را  امضا نمی‌کرد، ولی یک‌عده به اسم رفع تحریم از مردم رأی گرفتند و تحریم‌ها هم برداشته نشد و البته با ادامه این روند وضع از این هم بدتر خواهد شد.

وی افزود: مشکل کشور ما از درون است و نمی‌شود با وزرای هزار میلیاردی مشکلات مردم را حل کرد.

نماینده سابق مجلس در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با حصر سران فتنه گفت: مسئله حصر مصوبه شورای امنیت ملی است و این شورا هم خودش باید به این نتیجه برسد که سران فتنه را از حصر دربیاورد. امروز هم رئیس شورای عالی امنیت آقای روحانی است و اتفاقاً اکثریت اعضا هم با او هستند، پس اگر فکر می‌کنند باید سران فتنه از حصر دربیایند، این کار را انجام دهند، البته رهبری نیز باید در این رابطه تصمیم بگیرند.

رسایی تصریح کرد: روحانی به‌جای اینکه سر طرفدارانش را کلاه بگذارد برداشتن حصر را تصویب کند، چون این مصوبه باید از شورای عالی امنیت بگذرد.

وی در رابطه با سوال دیگری گفت: آنچه من اطلاع دارم این است که میرحسین موسوی بعد از توافق ژنو با این توافق مخالفت کرد، ولی درکل اگر موسوی هم رئیس‌جمهور می‌شد‌ چون دیدگاه‌ها یکی است با همین وضعیت روبرو بودیم.

نماینده سابق مجلس در رابطه با سوال دیگر افزود: عده‌ای هم برجام را ظرف 20 دقیقه در مجلس تصویب کردند. ما اگر قرار بود در مورد کود حیوانی هم تصمیم بگیریم، بیشتر از این طول می‌کشید.

رسایی در قسمت دیگری از سخنانش افزود: طرح سبد کالا یک برنامه بود برای اینکه جامعه به این نتیجه برسد که کشور با بحران روبرو شده و باید توافق کنیم تا از این بحران خارج شویم.

وی ادامه داد: هیچ ابایی در محاکمه سران فتنه وجود ندارد. اگر دوران حصر تمام شود باید محاکمه شوند و برداشتن حصر دست روحانی است. او حداقل می‌تواند بار خودش را بردارد.

نماینده سابق مجلس در خاتمه اظهار داشت: همانطور که روحانی گفت تحریم‌ها ترک برداشته و از رکود عبور کردیم، ولی ما فریب نخوردیم، امروز هم می‌گوییم سر ما کلاه نمی‌رود، اگر هیچ کلیدی دست روحانی نباشد، کلید حصر دست او است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم سال 88 از ترس هاشمی به احمدی‌نژاد رأی دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..