تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه حشره ای را از گوش بیرون بکشیم

لینک کوتاه | سعیده بریانیان | ۵ دی ۱۳۹۵ چگونه حشره ای را از گوش بیرون بکشیم

وجود حشره در گوش ترسناک است. سوسک، کفش دوزک، حشرات، مگس و مورچه ممکن است در خواب یا در گردش های روزانه وارد گوش شوند. حشره شناسان تصور می کنند حشرات به خاطر گرم شدن و امن بودن وارد سوراخ گوش می شوند. دلیل آن هر چه باشد، وجود حشره در گوش اصلا جالب نیست و شما باید در اولین فرصت برای جلوگیری از عفونت، از دست رفتن شنوایی و آسیب به کانال گوش حشره را از آن خارج کنید.

چگونه 1

گوش درد به دلایل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی یا آلرژی ایجاد می شود. اگر حشره ای در گوش شما باشد، دچار گوش درد، احساس وز وز گوش و خونریزی می شوید. همچنین ممکن است دچار گزش، سرگیجه و کاهش شنوایی شوید.

2

آرامش خود را حفظ کنید. در حالی که وجود حشره در گوش ترسناک است، اما اگر بیش از حد بترسید و حرکات عجیب و غریب داشته باشید، حشره را بیشتر می ترسانید و ممکن است عقب تر برود و بیشتر وارد کانال گوش شود. در نتیجه به گوش آسیب می رسد.

3

از وارد کردن وسایل مختلف به گوش خود اجتناب کنید. شما که نمی خواهید حشره را در گوش خود گیر بیاندازید یا به طور اتفاقی به گوش خود آسیب بزنید؟ در گوش پایانه های عصبی حساسی وجود دارد که ممکن است با ورود وسایلی مانند انبرک یا کلید دچار اسیب جدی شوند.

4

محل حشره را مشخص کنید. از کسی بخواهید در گوش شما نور بتاباند. در این صورت می توانید محل حشره و نوع آن را مشخص کنید. اگر حشره در انتهای کانال گوش قرار دارد، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید تا با تجهیزات مخصوص حشره را بیرون بکشد.

بخوانید:  چگونه یخ داغ تهیه کنیم

5

در محلی راحت بنشینید. اگر حس می کنید، حشره به قدری نزدیک است که می توانید خودتان آن را خارج کنید در محلی نرم و راحت بنشینید به طوری که دوست یا نزدیکانتان به راحتی به گوش شما دسترسی داشته باشد.

6

گوش خود را تکان دهید. یکی از بهترین راه های خارج کردن حشره، استفاده از قدرت جاذبه است. سرتان را به سمت زمین بگیرید، لاله ی گوش را در دست بگیرید و گوش را تکان دهید. اگر حشره خیلی عمیق وارد کانال نشده باشد، احتمالا بیرون می افتد.

7

اجازه دهید حشره خودش خارج شود، اگر حشره همچنان زنده باشد، شانس این وجود دارد که خودش از گوشتان خارج شود. اگر آرامش خود را حفظ کنید و انگشتتان را از کانال گوش دور نگه دارید، با تکان دادن سر ممکن است حشره بیرون بیاید.

8

گوشتان را با آب گرم بشویید. سرتان را صاف بگیرید. قسمت خارجی گوشتان را بکشید. دوش آب گرم را به سمت گوش بگیرید، سپس سرتان را خم کنید تا آب بیرون بریزد. اگر حشره خارج نشد و احساس کردید گوشتان پر از آب شده است برای پیشگیری از آسیب بیشتر به گوش از ادامه ی این کار اجتناب کنید.

بخوانید:  چگونه لباس‌های پلی‌استر را کوچک کنیم

9

از روغن زیتون یا روغن بدن بچه برای کشتن حشره استفاده کنید. بدین ترتیب حداقل از دست گزش و خارش های وی راحت می شوید. یک قطره کافی است!!!

10

اگر توانستید حشره را بیرون بکشید، وجود تمام بخش های بدنش را بررسی کنید. اگر قسمتی از بدنش در گوش شما باقی مانده باشد، می تواند منجر به عفونت گوش شود. در این صورت برای بیرون کشیدن بقایای حشره باید به پزشک مراجعه کنید.

11

برای بیرون کشیدن حشره به دکتر مراجعه کنید. پزشک می تواند با وسایل مکش مخصوص که اغلب برای تمیز کردن وکس گوش به کار می رود، حشره را بیرون بکشد. از لوازم مکش معمول در خانه استفاده نکنید. این کار بسیار خطرناک است. پس حتما به اورژانس مراجعه کنید.

12

علائم عفونت را بررسی کنید. بعد از بیرون کشیدن حشره، مراقب هرگونه علائم عفونت مانند تب، درد، ترشح، چرک، از دست رفتن شنوایی، و سرگیجه باشید. در صورت بروز عفونت باید به متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان تخصصی مراجعه کنید.

مراجع http://www.wikihow.com/Remove-a-Bug-from-Your-Ear همین‌طور بخوانید

بخوانید:  چگونه از نمک و سرکه برای پاکیزگی استفاده کنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه حشره ای را از گوش بیرون بکشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..