تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قابلیت Multi-Process به زودی در اختیار همه کاربران موزیلا فایرفاکس قرار می گیرد

قابلیت Multi-Process به زودی در اختیار همه کاربران موزیلا فایرفاکس قرار می گیرد

هنگامی که مرورگر وب موزیلا فایرفاکس برای نخستین بار در سال 2002 عرضه شد، بسیاری از کاربران آن را به عنوان جایگزینی مناسب برای مرورگر وب مایکروسافت اینترنت اکسپلورر و همچنین رقیب دیگری، یعنی Netscape Navigator دانستند. با این حال، طی سال های اخیر شرکت های دیگری نیز وارد این عرصه شده و محصولاتی را معرفی کرده اند که در جلب نظر مثبت کاربران بسیار موفق بوده اند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


با این حال، خبر خوب این است که موزیلا اعلام کرده قصد دارد حالت چند پردازشی را در آینده در اختیار کاربران بیشتری قرار دهد. این قابلیت ابتدا چند ماه پیش معرفی شد اما فقط در اختیار گروه محدودی از تست کننده های نرم افزاری قرار گرفت. اما حالا به نظر می رسد موزیلا به این نتیجه رسیده که این قابلیت برای عرضه عمومی آماده است.


لازم به ذکر است، قابلیت چند پردازشی در موزیلا باعث می شود موتور render مرورگر جدا از خود Frame عمل کند. این بدان معنا است که در صورت بروز Crash، تنها آن tab که دچار مشکل شده crash می کند و نه کل مرورگر. این روش مزایای امنیتی هم دارد، چرا که می توان فرایند render را در حالت Low privilege قرار داد و به این ترتیب، امکان دسترسی هکرها به آن را کم کرد.


موزیلا این قابلیت را به تدریج در اختیار کاربرانش قرار داده و این فرایند را با افرادی آغاز کرده که به افزونه های مرورگرها اتکا نداشتند. موزیلا در مرحله بعد به سراغ کاربرانی رفته که از افزونه ها هم استفاده می کنند، و حال به نظر می رسد موزیلا قصد دارد این بروزرسانی را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران خود بگذارد.


اگر شما هم جزو کاربران موزیلا هستید، دریافت این بروزرسانی حتما برایتان هیجان انگیز خواهد بود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قابلیت Multi-Process به زودی در اختیار همه کاربران موزیلا فایرفاکس قرار می گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..