تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خارجی‌ها بویژه آمریکایی‌ها در گسترش فساد اداری در افغانستان نقش داشته‌اند

مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان اعلام کرد که این کشور بویژه به لحاظ اداری از فاسدترین کشورهای جهان است و خارجی‌ها بویژه آمریکایی‌ها در گسترش فساد این کشور نقش عمده‌‌ای داشته‌اند.

 مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان گزارش داد که فساد اداری از بزرگ‌ترین چالش‌های این کشور است که در یک‌ونیم دهه گذشته دولت کابل را با انتقاد‌های شدید افغان‌ها و جامعه جهانی  مواجه کرده‌ است.

«جان سپکو» رئیس اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» اظهار داشت که مسئول فساد اداری تنها افغان‌ها نیستند بلکه کسانی در فساد اداری دست دارند که برای دولت آمریکا کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که این اداره تا به حال بیش از صد تبعه آمریکایی را به دلیل آغشته بودن به فساد در افغانستان محاکمه کرده است.

از سوی دیگر، اداره عالی مبارزه با فساد افغانستان نیز گزارش اداره بازرسی ویژه برای باسازی افغانستان را تائید کرده است.

مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان نوشته که فقدان حسابرسی و راهکارهای شفاف در اوایل حکومت و سرازیر شدن کمک‌های جامعه جهانی باعث شکل گرفتن فساد اداری و گسترش این پدیده شد تا جایی که این کشور را به یکی از فاسدترین کشورهای جهان تبدیل کرده‌ است.

در ادامه این گزارش آمده است که فساد اداری موجود دارای عوامل خارجی و داخلی است که عوامل خارجی زمینه‌ساز فساد اداری بیشتری هستند.

این مرکز خاطرنشان کرد که جامعه جهانی و بویژه کشورهای غربی در حالی درباره موضوع فساد اداری در افغانستان فشار وارد می‌کنند که این کشورها با ایجاد خودسرانه کمک‌ها و عقد قراردادهای بزرگ بدون هماهنگی حکومت افغانستان، خود زمینه‌ساز فساد اداری در این کشور بوده‌اند.

این در حالی است که کشورهای عضو ناتو در نشست اخیر خود در بروکسل اعلام کردند که ادامه حمایت از دولت افغانستان مشروط به گام‌های جدی در امر مبارزه با فساد اداری در افغانستان خواهد بود.

با این همه، موضوع آغشته بودن خارجی‌ها در فساد اداری افغانستان مورد توجه جدی جامعه جهانی و حکومت افغانستان نیست در حالیکه خارجی‌ها عملا در فساد اداری در افغانستان دخیل هستند.

منبع: تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خارجی‌ها بویژه آمریکایی‌ها در گسترش فساد اداری در افغانستان نقش داشته‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..