تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محققان با استفاده از یادگیری ماشینی، موفق به ترجمه صدای خفاش‌ ها شدند

محققان با استفاده از یادگیری ماشینی، موفق به ترجمه صدای خفاش‌ ها شدند

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید با دقت در صدای حیوانات خانگی خود، به آن چه که در ذهنشان می گذرد پی ببرید؟ این حیوانات اغلب برای رساندن منظور خود، برخی صداها و یا حرکات خاصی را از خود بروز می دهند، اما درک احساس و یا منظور نهفته در ورای این حرکات و یا صداها، چندان کار راحتی نیست و در برخی مواقع، ساعات ها زمان می برد. با تک شات همراه باشید.

اما به تازگی، گروهی از دانشمندان عنوان کرده اند که می توان با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی، به درک درستی از صداهای حیوانات رسید. گزارش منتشر شده در مجله Science Reports حاکی از این است که دانشمندان با مطالعه بر روی خفاش های میوه خوار مصری و استفاده از فناوری یادگیری ماشینی توانسته اند از صحبت ها و هر آن چه که میان این خفاش ها می گذرد، رمزگشایی کنند.

آن ها برای رسیدن به این یافته، 75 روز مداوم را صرف مشاهده و ضبط صدای خفاش ها کردند. سپس، خفاش ها را بر اساس نوع صدایی که در حین صحبت با یکدیگر تولید می کردند، از هم جدا کردند.

در این مرحله، اطلاعات به دست آمده به کامپیوتر وارد و از طریق یک الگوریتم یا دگیری ماشینی مشخص کردند که چه صدایی، متعلق به کدام خفاش است. محققان عنوان کردند که دقت این الگوریتم برابر با 71 درصد است. همچنین دقت تشخیص موضوع صحبت های میان خفاش ها برابر با 61 درصد و دقت نتیجه نهایی آن 41 درصد عنوان شد.

یوسی یوول، از پژوهشگران این گروه تحقیقاتی در این خصوص عنوان کرد:

ما به این نتیجه رسیدیم که تفاوت هایی در زیر و بمی صداهای خفاش ها وجود دارد که شامل دسته بندی های گوناگونیست و هر صدا برای زمان و شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. یافته های ما نشان داد که بخش قابل توجهی از صداهای تولید شده توسط خفاش ها، که قبلاً در یک محدوده و با یک معنی تلقی می شود، دارای معانی متفاوتی هستند و اطلاعات زیادی را در خود جای داده اند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محققان با استفاده از یادگیری ماشینی، موفق به ترجمه صدای خفاش‌ ها شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..