تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح مجهزترین مرکز کنترل ترافیک هوایی خاورمیانه در مسقط

مرکز کنترل ترافیک هوایی مسقط با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون ریالِ عمان(معادل ۶۵ میلیون دلار) توسط یحیی بن محفوظ المنذری، رئیس شورای دولت عمان افتتاح شد.

پیش بینی می شود این مرکز، ظرفیت فضای هوایی عمان و همچنین سطح ایمنی و امنیت ترافیک هوایی این کشور را بطور چشمگیری افزایش دهد.

المنذری  گفت: این مرکز یک جهش قابل توجه است که عمان را در حوزه ناوبری هوایی در موقعیت برجسته ای قرار می دهد. این مرکز با فن آوری های پیچیده و با کیفیت بالا مجهز شده است.

محمد بن ناصر الزعابی،  مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشوری عمان هم گفت که این مرکز با هزینه بیش از ۲۵ میلیون ریال عمان، یکی از پروژه های عظیم دولت در توسعه بخش هوانوردی غیرنظامی در مواجه با رشد ترافیک هوایی است.

 وی گفت که مرکز کنترل ترافیک هوایی جدید، خدمات ناوبری هوایی که روزانه به بیش از ۱۵۰۰ هواپیما در فضای هوایی عمان ارائه می شود را ارتقا خواهد داد.

وی همچنین اشاره کرد که تعدادی هواپیماهایی که از فضای هوایی عمان با توجه به موقعیت استراتژیک این کشور بعنوان نقطه  اتصال برای مسیرهای به آسیا، شرق میانه، اروپا، آفریقا و استرالیا استفاده می کنند طی یکسال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

تجهیزات این مرکز می تواند برای شناسایی خطرات احتمالی، علائم هشدار مناسب به  کنترلرهای ترافیک هوایی ارائه کند. این مرکز با مانیتور ۵۶ اینچی خود، اولین از نوع خود در جهان است که برای نظارت بر ترافیک هوایی استفاده می شود.

منبع:مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح مجهزترین مرکز کنترل ترافیک هوایی خاورمیانه در مسقط»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..