تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت آبسه پستان(سینه)چیست؟+درمان

آبسه پستان چيست؟چگونه درمان میشود؟

با دلگرم همراه باشید تا با آبسه سینه در زنان آشنا شوید.

درمان آبسه سینه

آبسه ی پستان پیست؟

آبسه پستان

عبارست است از يك ناحيه عفوني شده بافت پستان كه در اثر مبارزه بدن باعفونت ، چرك در آن جمع مي شود، آبسه دربر گيرنده بافت پستان ، نوك پستان ، غدد شيري ، و مجراهاي شيري است . آبسه های پستان بیماری زنان شیرده یا باردار است و به صورت توده ای دردناک همراه با التهاب و قرمزی است و اغلب همراه با بی اشتهایی و تب است.

توده در لمس گرم و حاوی مایع است و درمان با آنتی بیوتیک در بیشتر مواقع موثر است و گاه نیاز به تخلیه آبسه در اتاق عمل است اما در کسانی که باردار یا شیرده نیستند ممکن است علامت سرطان پستان باشد.

 درمان آبسه سینه

 علایم‌ شایع آبسه پستان ‌

۱. درد، حساسیت‌ به‌ لمس‌، قرمزی‌ و سفتی‌ پستان‌
۲. تب‌ و لرز
۳. احساس‌ ناخوشی‌ عمومی‌
۴. دردناک‌ شدن‌ گره‌های‌ لنفاوی‌ زیر بغل‌

درمان آبسه سینه

 علل‌ بیماری آبسه پستان وارد شدن‌ باکتری‌ها از راه‌ نوک‌ پستان‌ (معمولاً از راه‌ زخم‌های‌ کوچک‌ روی‌ نوک‌ پستان‌ که‌ در روزهای‌ اولیه‌ شیردهی‌ ایجاد می‌شوند). عوامل افزايش دهنده خطر عفونت لگني پس از زايمان ديابت (مرض قند) آرتريت روماتوييد استفاده از داروهاي استروييدي سيگار كشيدن به مقدار زياد سابقه برداشتن قسمتي از پستان همراه با اشعه درماني پستان مصنوعي سيليكوني

درمان آبسه سینه

پیشگیری از آبسه پستان ‌

۱. نوک‌ پستان‌ و خود پستان‌ را پس‌ از هر بار شیردهی‌ کاملاً بشویید.
۲. اجازه‌ ندهید کودک‌ شیرخوارتان‌ نوک‌ پستان‌ شما را گاز بگیرد یا بجود.
۳. از پارچه‌هایی‌ که‌ پستان‌ را اذیت‌ می‌کنند استفاده‌ نکنید.
۴. نوک‌ پستان‌ را پس‌ از شیردهی‌ با پماد ویتامین‌ ـ آ و د، یا سایر داروهای‌ موضعی‌، نرم‌ کنید (در صورت‌ توصیه‌).

درمان آبسه سینه

عواض احتمالي آبسه سینه


ندرتاً لازم است شيردهي متوقف شود، حتي در مواردي كه عفونت شديد است . گاهي لزوم مصرف بعضي آنتي بيوتيك ها (به خصوص تتراسيكلين ) و داروهاي ضد درد موجب مي شود كه شيردهي براي مدت كوتاهي قطع شود. در اين حالت بايد شير را مرتباً پمپ نمود.
ندرتاً ممكن است فيستول ايجاد شود (فيستول عبارت است از به وجود آمدن يك مجراي غيرطبيعي بين دو عضو بدن ، يا بين يك عضو و محيط بيرون از بدن )

 درمان آبسه سینه


درمان آبسه سینه

از پارچه يا حوله آب گرم براي تخفيف درد و تسريع التيام استفاده كنيد (اگر آب سرد را امتحان كرديد و ديديد بهتر است ، از آب سرد استفاده كنيد). تا زمان خوب شدن عفونت پستان ، شيردهي به نوزاد را از آن پستان متوقف كنيد. به طور منظم از يك پمپ مخصوص پستان براي خارج ساختن شير از پستان عفوني شده استفاده كنيد، تا زماني كه بتوانيد شيردهي را مجدداً از آن پستان از سر بگيريد. جراحي براي تخليه آبسه (معمولاً انجام نمي شود).

درمان آبسه سینه


داروها برای درمان آبسه سینه آنتي بيوتيك ها در صورت لزوم ، براي مبارزه با عفونت استفاده از داروهاي ضد درد معمولاً تنها براي ۷-۲ روز پس از انجام عمل جراحي لازم است .

درمان آبسه سینه

فعاليت برای درمان آبسه پستان پس از درمان ، فعاليت هاي عادي خود را به محض رو به بهبود گذاشتن علايم از سر گيريد. هيچ رژيم خاصي توصيه نمي شود. در اين شرايط به پزشك خود مراجعه نماييد اگر شما يا يكي از اعضاي خانواده تان علايم آبسه پستان را داريد. اگر يكي از مشكلات زير به هنگام درمان رخ مي دهد: تب ؛ شديد شدن درد؛ گسترش عفونت علي رغم درمان ؛ علايم در عرض ۷۲ ساعت رو به بهبود نگذارند. اگر دچار علايم جديد و غيرقابل كنترل شده ايد. داروهاي مورد استفاده در درمان ممكن است عوارض جانبي به همراه داشته باش.

درمان آبسه سینه

در این‌ شرایط‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ نمائید

۱. اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ آبسه‌ پستان‌ را دارید.

۲. اگر یکی‌ از مشکلات‌ زیر به‌ هنگام‌ درمان‌ رخ‌ می‌دهد: تب‌؛ شدید شدن‌ درد؛ گسترش‌ عفونت‌ علی‌رغم‌ درمان‌؛ علایم‌ در عرض‌ ۷۲ ساعت‌ رو به‌ بهبود نگذارند.

۳. اگر دچار علایم‌ جدید و غیرقابل کنترل شده اید. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ عوارض‌ جانبی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند.

درمان آبسه سینه

آیا شیر دادن در زمان وقوع آبسه پستان ممنوع است؟

به طور کلی اگر آبسه پستان شکافته شود و شکاف نزدیک به نوک پستان نباشد ادامه تغذیه از پستان مبتلا بدون اشکال است اما اگر محل شکاف به نوک پستان و هاله نزدیک باشد مادر می تواند مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت شیر آن پستان را بدوشد و دور بریزد ولی تغذیه کودک را از پستان دیگر ادامه دهد.


اگر نوک پستان مادر مبتلا به زخم یا شقاق شود چه باید کرد؟

زخم و شقاق نوک پستان علل مختلفی دارد ،‌از جمله وضعیت نادرست گرفتن پستان مادر توسط شیرخوار،‌ شستشوی مکرر پستان با الکل و صابون یا استفاده از محلول ها یا کرم هایی که نوک پستان را تحریک می کنند. برای درمان باید کودک را به دفعات و در حالات مختلف شیرداد و از شستن پستان با آب و صابون قبل از هر بار شیردهی پرهیزکرد، از مصرف مواد تحریک کننده نوک پستان نیزخودداری نمود.
بهترین روش برای بهبود شقاق پستان باقی گذاردن یک تا چند قطره شیر مادر روی نوک پستان در پایان تغذیه شیرخوار و در معرض هوا و نور خورشید قرار دادن پستان است.

استفاده از گرمای خشک مثلا گرمای سشوار ( با درجه کم ) روزی ۳ تا ۵ بار هر بار ۳ تا ۵ دقیقه و با فاصله حداقل ۷ تا ۸ سانتی متر از محل شقاق ، بسیار موثر و کمک کننده است.

همچنین می توان یک لامپ ۶۰ وات معمولی را روشن و در فاصله ۴۰ سانتی متری نوک پستان برای مدت ۲۰ دقیقه قرار داد و این کار را ۴ بار در ۲۴ ساعت تکرار نمود.


برفک نوک پستان چرا به وجود می آید و چگونه درمان می شود؟

برفک معمولا به دنبال مصرف آنتی بیوتیک به وجود می آید .

پوست ناحیه مبتلا قرمز، براق ،‌پوسته پوسته و نوک پستان نیز کمی کمرنگ تر می شود. گاهی اوقات شیرخوار هم مبتلا به برفک دهان است که در این حالت هم مادر و هم شیرخوار باید درمان شوند. مدت درمان مادر ۱۴ روز و با محلول یا کرم نیستاتین است که روزی ۴ بار بعد از شیر دادن روی نوک و هاله پستان مالیده می شود.

درمان شیرخوارفقط با محلول نیستاتین می باشد که روزی ۴ بار و هر بار بعد ازشستن وخشک کردن ناحیه ،‌۱۵ قطره از محلول را باید به آرامی در سطح داخلی دهان شیرخوار یعنی داخل گونه ها،‌ لثه ها و روی زبان مالید.باید توجه داشت که مدت درمان به طورمعمول ۱۴ روز است و بهترین زمان بلافاصله بعد از تغذیه است که اثر آن تا نوبت بعدی تغذیه باقی می ماند. درمان مادر و کودک نیز باید تواما ادامه یابد.

 درمان آبسه سینه

 گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت آبسه پستان(سینه)چیست؟+درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..