تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه مناطق آزاد با رویکرد حمایت استان‌های محروم مرزی دنبال شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فیضی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در این ماده محدودیت‌هایی برای جغرافیای مناطق آزاد و ویژه پیش‌بینی شده بود که مغایر با پتانسیل مناطق آزاد در توسعه مناطق مرزی است.

وی افزود: در این ماده محدوده هزار هکتاری برای منطقه آزاد و ۲۰۰ هکتار برای منطقه ویژه مطرح شد که در عمل نحوه تأمین اعتبار زیرساخت‌ها و نهاد متولی آن را با یک علامت سؤال مواجه می‌ساخت.

دبیر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف این محدوده جغرافیایی اضافه کرد: از سویی در خصوص متولی گری مناطق آزاد نیز ابهاماتی وجود داشت که در نهایت ساختار و تشکیلات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل شد.

فیضی تصریح کرد: با اعلام نظر مثبت مجلس راه اندازی و طرح موضوع هر منطقه آزاد و منطقه ویژه جدید منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه مناطق آزاد با هدف جذب سرمایه‌گذار و تولید صادرات گرا راه اندازی می‌شود، علاوه بر نیازمندی‌های زیربنایی از جمله آب و برق و گاز  مناطق آزاد نیازمند زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل از جمله فرودگاه و راه‌آهن است.

دبیر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد نیز متذکر شد: امروز مناطق آزاد امارت معافیت‌های مالیاتی خود را به ۵۰ سال رسانده‌اند و ما به جای افزایش معافیت‌ها از جذابیت‌های آن می‌کاهیم.

به گفته فیضی بر همین اساس معافیت ۱۵ ساله مالیاتی مورد مواقفت قرار نگرفت و با نظر مثبت مجلس شورای اسلامی واحدهای تولیدی ۲۰ سال مشمول مالیات نخواهند بود و لازم است برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا حد امکان جذابیت‌هایی تعریف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه مناطق آزاد با رویکرد حمایت استان‌های محروم مرزی دنبال شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..