تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجوزی برای واردات بادام هندی صادر نشده است

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود آنکه بالغ بر 22 قلم خشکبار با کیفیت در داخل تولید می شود از این رو نیازی به واردات بادام هندی نیست.

رمضان روئین‌تن مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره اینکه وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای واردات بادام هندی و اقلام دیگر صادر نکرده است، اظهار داشت:  با وجود توليد  22 قلم خشکبار با کیفیت در داخل کشور از این رو نیازی به واردات بادام هندی نیست.

وی افزود: هیچ مجوزی برای واردات بادام هندی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده که با این وجود باید گفت؛ تمامی محموله های بادام هندی قاچاق است.

روئین‌تن ادامه داد: سالانه تولید 20 قلم خشکبار کشور اعم از پسته، بادام زمینی، بادام درختی، گردو، فندق، کشمش، نخودچی، توت و انجیر بالغ بر یک میلیون و 185 هزار تن است که حدود 400 هزار تن از این میزان صادر و مابقی در داخل مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی سرانه مصرف خشکبار به ازای هر نفر را 9.5 الی 10 کیلو اعلام کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالای خشکبار تنها برخی افراد به سبب سودهای موقتی در پی واردات اقلام هستند که با این وجود ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه مردم به مصرف بادام هندی گرایش دارند اما به سبب تولید بالای اقلام خشکبار در کشور تاکنون مجوزی مبنی بر واردات بادام هندی و دیگر اقلام صادر نشده و تنها ممکن است به سبب تقاضای افراد سیاست بازار در ازای بازار اخذ شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجوزی برای واردات بادام هندی صادر نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..