تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران 5برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد، اما در خدمت اشتغال نیست

ایران 5برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد، اما در خدمت اشتغال نیست

جامعه > آموزش - روزنامه جوان نوشت:آرزوی هر پدر و مادری این است که فرزندش تحصیلات عالیه داشته باشد. رفتن به دانشگاه و نشستن روی نیمکت‌های سفت دانشگاه هم آرزوی هر جوانی است. اما این آرزو تنها در جهت گرفتن مدرک است نه آموختن تخصص و حرفه‌.

 تعداد دانشگاه‌هاي تازه‌تأسيس با عناوين و اسامي ‌جديد روز‌به‌روز در حال افزايش است به نحوي كه كوچك‌ترين شهرهاي كشور نيز يك دانشگاه دارد.

طبق آخرين گزارش‌ها، ايران پنج برابر كشورهاي پيشرفته دنيا دانشگاه دارد. در ايران ۲ هزار و ۶۴۰ واحد دانشگاهي وجود دارد در حالي كه دو كشور پرجمعيت آسيايي يعني چين و هند در رده‌هاي پايين‌تري قرار دارند. فايده‌ تأسيس اين‌همه دانشگاه چيست؟ وقتي بيش ار حد نياز جامعه، مهندس، كارشناس و دكترا توليد مي‌شود جز شيوع بيماري مدرك‌گرايي در جامعه چه انتظار ديگري مي‌توان داشت. در تمام دنيا دانشگاه‌ها بر اساس نياز جامعه‌ خود به تخصص‌هاي مختلف، دانشجو مي‌پذيرند.

بر همين اساس است كه مهندس‌ها و دكترهاي آنها واقعاً مهندس و دكتر هستند نه مثل كشور ما كه فقط درس مي‌خوانند تا مدركي داشته باشند. نه كارشناس و مهندس‌هاي ما كارشناس و مهندس‌هاي متخصص هستند و نه دكترهاي ما و اين ‌هم به سياست‌هاي غلط آموزشي در كشور باز‌مي‌گردد.

47302




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران 5برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد، اما در خدمت اشتغال نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..