تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم صهیونیستی سفر نخست وزیر اوکراین را لغو کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، تصمیم لغو سفر نخست وزیر اوکراین توسط بنیامین نتانیاهو که قول داد بودجه رژیم صهیونیستی برای نهادهای سازمان ملل را قطع کند، گرفته شد.
در واکنش به تصویب این قطعنامه، عمرو موسی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب گفت: «رأی ممتنع آمریکا به قطعنامه ضد شهرک سازی، در واقع پاسخ تند باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به اهانت های مکرر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود.»
به گزارش پایگاه خبری المحیط مصر به نقل از صفحه شخصی شبکه اجتماعی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب، موسی گفت:‌ با توجه به تصمیم دولت کنونی آمریکا، اسرائیل در اقدامی بی سابقه مجبور شد تا دست به دامان دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید ایالات متحده شود.
وی در واکنش به قطعنامه ضد صهیونیستی ادامه شهرک نشینی در فلسطین اشغالی گفت:‌ مطرح شدن دوباره پیش نویس قطعنامه شهرک سازی و تسریع در روند تصویب آن و رأی ممتنع آمریکا، دارای چهار نکته مهم است که به شرح زیر در پایین می آید.
دبیرکل پیشین اتحادیه عرب تصریح کرد: در ابتدا آنکه این قطعنامه با اجماعی بدون سابقه و بدون وتو اعضای دائم شورای امنیت به تصویب رسید.
نکته دوم آن است که موضع سیاسی و قانونی جامعه بین المللی علیه شهرک سازی بار دیگر احیا شد.
نکته سوم این که بار دیگر تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی به رسمیت شناخته شد و نکته پایانی این که رأی ممتنع آمریکا به قطعنامه و وتو نکردن آن را می توان پاسخ تند اوباما به اهانت های مکرر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانست.
موسی افزود: مصر بهترین کار را انجام داد که به قطعنامه رأی مثبت داد و بار دیگر بر سیاست ثابت خود در مخالفت با شهرک سازی تأیید کرد.
شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته در نشست خود، قطعنامه علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را با 14 رأی مثبت و رأی ممتنع آمریکا با قاطعیت، تصویب کرد.
در این قطعنامه به صراحت گفته شده است که شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی و از جمله قدس شرقی که از سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده، هیچ ارزش و اعتبار قانونی ندارد و نقض آشکار قوانین بین المللی و مانعی بزرگی در مقابل تشکیل دو دولت محسوب می شود.
در این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که فوری و به طور کامل همه پروژه های شهرک سازی را از جمله در قدس شرقی متوقف و به تعهدات خود در این ارتباط متعهد باشد.
شورای امنیت و سازمان ملل تاکنون قطعنامه های بسیاری در محکومیت رژیم صهیونیستی به تصویب رسانده اند، اما صهیونیست بی اعتنا به این روند به اشغال و ظلم به ملت بی دفاع فلسطین ادامه می دهند.
نتانیاهو در واکنش به قطعنامه شب گذشته شورای امنیت گفت که به این تصمیم عمل نمی کنیم.
شبد**2050**1504**مترجم: حمید شاملو**انتشار دهنده: علی پاینده

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم صهیونیستی سفر نخست وزیر اوکراین را لغو کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..