تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خداحافظی کارخانه های مونتاژی لوازم خانگی از بازار

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: مذاکراتی با شرکت های معتبر بین المللی صورت گرفته تا تولید کنندگان کشور ما عضوی از زنجیره تولید قطعات این محصولات حتی در سطح جهانی باشند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت در خصوص طرح محدودیت مونتاژ صنعت لوازرم خانگی در راستای حرکت به سوی قطعه سازی در داخل کشور، اظهار داشت: هدف اصلی دولت کاهش مصرف تولیدات کشور های خارجی بویژه در حوزه لوازم خانگی و ورود موثر به بحث تولید مشترک این محصولات است.

وی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در داخل کشور سهم مصرف بالایی دارد، گفت: سهم تولید کنندگان داخلی در بخش های مهم تولید کالاهای لوازم خانگی مانند یخچال، بسیار اندک است؛ برهمین اساس مذاکراتی با شرکت های معتبر بین المللی صورت گرفته تا تولید کنندگان کشور ما عضوی از زنجیره تولید قطعات این محصولات حتی در سطح جهانی باشند.

مودودی افزود:گام نخست در راستای ورود به بازار های جهانی و همکاری با شرکت های بزرگ بین المللی در راستای تامین قطعات آن ها، تولیدات با کیفیت برای محصولات داخل کشور است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که چه میزان از محصولات لوازم خانگی در داخل کشور و چه میزان از آن ها در خارج از کشور تولید می شوند، اظهار داشت: سهم تولید کشور در لوازم خانگی انرژی‌بر نظیر رادیاتور، پکیج و آبگرمکن به بیش از 70 درصد نیز می رسد و ما در مرز خود کفایی قرارداریم.

وی در ادامه افزود: در محصولاتی مانند لباسشویی مذاکراتی برای افزایش سهم قطعه سازان در این حوزه صورت گرفته اما در سایز محصولات نظیر یخچال، علی رغم کشش بالای بازار، سهم قطعه سازان بسیار اندک است.

وی در خصوص سیاست های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص زمینه سازی حضور قطعه سازان در بازار های جهانی، گفت: برنامه ریزی های راهبردی در سطح وزارتخانه تدوین شده که هدف آن افزایش رقابت پذیری و ظرفیت تولید در کشور است.

مودودی در پایان تصریح کرد: برهمین اساس مذاکراتی با شرکت های بین المللی صورت گرفته تا در قبال کالاهایی که در داخل کشور وجود دارد، قطعه سازی نیز صورت بگیرد؛ به عبارت دیگر با تحقق این امر تهاتر بازار با بازار صورت می گیرد که طبق برنامه ریزی های انجام شده، از سال 96 این امر اجرایی می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خداحافظی کارخانه های مونتاژی لوازم خانگی از بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..