تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف یک معبر زیر زمینی متعلق به دوران صفوی در مسجد امام اصفهان+ تصاویر

ساعت: 18:57 منتشر شده در مورخ: 1395/10/04 شناسه خبر: 987025

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از کشف یک معبر متعلق به دوران صفوی در هنگام مرمت شبستان زمستانی مسجد امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، فریدون الله یاری با اعلام خبر کشف یک معبر متعلق به دوران صفوی در مسجد حضرت امام خمینی (ه) افزود: با توجه به نیاز  مرمت بخش شبستان زمستانی این مسجد تاریخی، مرمت گران در حین مرمت جهت رفع خطرات ناشی از رطوبت در این مسجد تاریخی، یک معبر زیرزمینی مسقف را کشف نمودند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در مرحله اول، کارشناسان این اداره مشغول رفع موانع و آماده سازی این معبر جهت حضور باستان شناسان می باشند تا پس از انجام باستان شناسی های کامل کاربری معبر مشخص شود .

باتوجه به نفوذ رطوبت به بخشهایی از دیواره های این مسجد تاریخی در طی دهه های گذشته، چند تیم از مرمت‌گران ورزیده و باسابقه، به مدت دو سال است که با بررسی تمامی راه آبه های موجود این مسجد در حال رفع خطر از این مسجد به عنوان یکی از بزرگترین و زیبا ترین مساجد تاریخی در کل جهان اسلام هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف یک معبر زیر زمینی متعلق به دوران صفوی در مسجد امام اصفهان+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..