تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار نشنال جئوگرافیک درباره فعال شدن خطرناک‌ترین آتشفشان اروپا

هشدار نشنال جئوگرافیک درباره فعال شدن خطرناک‌ترین آتشفشان اروپا

جیووانی چیودینی رهبر گروه تحقیقاتی موسسه ملی جئو فیزیک در ایتالیا می‌گوید: بر اساس اندازه‌های فیزیکی و مدل‌سازی کامپیوتری، ما پیش‌بینی می‌کنیم مواد مذاب در حال رسیدن به دمای خاصی در ابرآتشفشان Campi Flegre واقع در ناپل هستند.

پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک گازهای همراه مواد مذاب به طور ناگهانی از آتش‌فشان خارج شوند. این امر به آتش‌فشانی بزرگ تبدیل خواهد شد. با این وجود دانشمندان زمان دقیق این رویداد را نمی‌توانند تخمین بزنند. حال آن که یکی از بزرگ‌ترین آتش‌فشان‌هایی که در چهار هزار سال گذشته اتفاق افتاده نیز به Campi Flegrei تعلق دارد.

در همین راستا دولت ایتالیا نیز اقداماتی را با توجه به نتایج تحقیق در نظر گرفته و مشغول انجام تحقیقات علمی بیش‌تر است.

Campi Flegre در زبان ایتالیایی به معنای "زمین‌های سوزان" است.Campi Flegre هم مانند بقیه ابرآتشفشان‌ها فقط یک دهانه خروجی مواد مذاب ندارد. بلکه مجموعه‌ای از چند دهانه آتش‌فشانی است که در زیر زمین یا زیر دریای مدیترانه قرار گرفته‌اند. این ابر آتشفشان شامل ۲۴ دهانه و همچنین آبفشان‌های متعدد و خروجی‌های هواست تا گازهای داغ از آن خارج شود.

این در حالی است که ناپل یکی از پرترددترین مناطق کره زمین به حساب می‌آید و وقوع آتشفشان در این منطقه نتایج فاجعه‌باری خواهد داشت.

5454




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار نشنال جئوگرافیک درباره فعال شدن خطرناک‌ترین آتشفشان اروپا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..