تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراض تونسی ها به بازگشت تروریست ها/ توبه گرگ، مرگ است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات مردم تونس به درخواست «ائتلاف شهروندان تونسی» متشکل از سازمان های غیر دولتی و شخصیت های مستقل برگزار شد که مخالف بازگشت تروریست های تونسی هستند که در کنار سایر گروه های تروریستی در خارج از این کشور جنگیدند.
بر اساس این گزارش، حدود یکهزار و 500 تونسی در این تظاهرات شرکت داشتند و شعارهایی از قبیل «برای گروه های تروریستی نه توبه و نه آزادی قبول است»، سر دادند.
تونسی های معترض همچنین شعارهایی علیه راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه تونس که شریک ائتلاف دولت فعلی است، سر دادند؛ وی پیشتر خواستار باز شدن درهای توبه به روی تروریست ها برای بازگشت به کشور شده بود.
تظاهر کنندگان تونسی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «راه برگشتی برای داعشی ها نیست» و «اراده سیاسی علیه گروه های تروریستی است».
یکی از تظاهر کنندگان در گفت و گو با فرانس برس گفت که تروریست ها توبه نمی کنند، به محض اینکه به کشور برگردند همانطور که در فیلم های ویدئویی خود در اینترنت منتشر کردند، دوباره به قتل و ذبح و کشتار در کشور روی می آوردند و دولت وظیفه دارد مردم را از این خطر حفظ کند.
بر اساس این گزارش، الهادی المجدوب وزیر کشور تونس روز گذشته در پارلمان این کشور اعلام کرد که 800 تونسی از کانون درگیری ها یعنی لیبی، سوریه و عراق به تونس بازگشتند.
وی افزود: اطلاعات کافی از این افراد در دست نیست، اما دستگاه اطلاعاتی - امنیتی تونس تمام تلاش خود را برای جمع آوری اطلاعات درخصوص این افراد و کنترل آن ها انجام خواهد داد.
داعش که با استفاده از هرج ومرج و خلا امنیتی در لیبی٬ پایگاهی برای خود در این کشور ایجاد کرده، ده ها تروریست خود را در ماه مارس (اسفند/فروردین) به بن قردان تونس فرستاد و در حمله ای علیه مواضع پلیس و ارتش تونس دست کم 53 نفر را کشت.
در پی وقوع یک سلسله حمله های تروریستی خونین در سال 2015 میلادی در تونس، مقام های این کشور چندین بار وضعیت فوق العاده در تونس اعلام کردند.
خاورم**9329** 1010
مترجم: ندا بهبودی*انتشار دهنده:حسن معظمی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراض تونسی ها به بازگشت تروریست ها/ توبه گرگ، مرگ است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..