تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند نکته در مورد نگهداری کتاب

چند نکته در مورد نگهداری کتاب

کتاب ها دوستان بی توقعی هستند که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند .

نباید اجازه بدهید که کتاب ها گرد و خاک بخورند . و هر چند وقت یکبار طبقه های کتابخانه را یک به یک خالی کنید و بهتر است ، این کار را از طبقه ی بالا آغاز کنید . گرد و خاک کتاب ها را با برس یا جاروبرقی بگیرید .

هنگام چیدن کتاب ها نباید آن ها را فشار بدهید ، بهتر است هوا تا حدودی بتواند داخل آنها نفوذ بکند ، تا از رطوبت مخرب برای کتاب ها جلوگیری شود .

اگر جلد چرمی کتاب کثیف شده است . اسفنجی را در آب خیس کنید و خوب فشار دهید . با این اسفنج جلد کتاب ها را پاک کنید و پس از خشک شدن ، کرم مخصوص تغذیه چرم به آن ها بزنید و با پارچه ی تمیز آن را براق کنید .

در صورتی که صفحات کتاب شما در اثر استفاده زیاد و سایر عوامل چروک شده است ، روی صفحه کتاب یک ورق کاغذ خشک کن بگذارید و اتوی داغ بزنید تا صاف شود .

برای اصلاح صفحات پاره کتاب اگر کتاب معمولی است ، از نوار چسب استفاده کنید . اما اگر کتاب نفیس است ، نواری از کاغذ ابریشمی ببرید ، و به آن چسب بزنید و پارگی را با آن بگیرید و پس از خشک شدن بوسیله تیغ صورت تراشی اضافی کاغذ ابریشمی را ببرید .

آب روی کتاب :

اگر آب روی کتاب شما ریخت ، یک قطعه کاغذ خشک کن زیر صفحه و یک قطعه کاغذ خشک کن روی صفحه قرار دهید . اتوی داغ را روی خشک کن قرار دهید تا خشک شود ، اگر صفحات دیگر هم خیس بود به همین ترتیب عمل کنید .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند نکته در مورد نگهداری کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..