تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تائید شد

ساعت: 13:56 منتشر شده در مورخ: 1395/10/04 شناسه خبر: 986762

مدیرکل دامپزشکی قزوین عنوان کرد: یکی از واحدهای پرورش مرغ مادر استان از روز چهار شنبه دچار تلفات شده که با انجام آزمایشات مربوطه در قزوین و تهران مشخص شد علت تلفات درگیری با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، از روز پنج شنبه دوم آذرماه عملیات معدوم سازی بیش از 63 هزار قطعه مرغ مادر و حدود 800 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه در یکی از واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی و جوجه کشی آن در شهرستان آبیک، به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به صورت شبانه روزی برای پیشگیری از سرایت بیماری به واحدهای مرغداری منطقه به این بیماری مهلک، در حال انجام است. 

سید بهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در تشریح این عملیات  افزود: متعاقب نمونه گیری و آزمایشات مربوطه از واحدهای پرورش طیور استان و اخذ اطلاعات مربوطه مشخص شد یکی از واحدهای پرورش مرغ مادر استان از روز چهار شنبه دچار تلفات شده که با انجام آزمایشات مربوطه در قزوین و تهران مشخص شد علت تلفات درگیری با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.
وی تصریح کرد: از بعدازظهر روز پنج شنبه پس از قرنطینه کردن واحد، عملیات معدومسازی 63 هزار قطعه مرغ مادر و حدود800 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار تا نیمه‌های شب ادامه داشت که این عملیات به دلیل گستردگی کار، کمبود امکانات و نیروی انسانی به روز بعد موکول شد.

این مسئول ادامه داد: از ساعات اولیه روز جمعه نیز عملیات آغاز شد و پیش بینی می‌شود بخش معدومسازی مرغ که مهمترین بخش کار است به زودی به اتمام رسیده و عملیات مربوط به دپوی کود، ضد عفونی واحد و معدوم سازی تخم مرغ‌ها کماکان ادامه داشته باشد. 


وی اظهار کرد: امیدواریم با رعایت ضوابط بهداشتی -قرنطینه ای توسط مسئولان فنی بهداشتی و مدیران واحدها در دیگر واحدهای مرغداری از شیوع این بیماری در منطقه پیشگیری شود.

نقیبی بیان کرد: از صبح روز پنج شنبه تاکنون مدیریت ونیروهای اداره کل دامپزشکی بصورت شبانه روزی برای نظارت برامر معدومسازی، ضدعفونی و کنترل اوضاع در محل مرغداری و جوجه کشی حضور دارند. 


وی در پایان ضمن استمداد از هم استانی‌های محترم در خودداری از شکار پرندگان آزادپرواز و مصرف گوشت آن و ارائه گزارش تلفات احتمالی در طیور بومی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم با اطمینان نسبت به مصرف تخم مرغ‌های خوراکی دارای تاریخ تولید و انقضا و مرغ بسته بندی و یا فرآورده‌های مرغی دارای مجوز معتبر دامپزشکی اقدام نمایند. 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تائید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..