تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محرومیت در انتظار فاتح لیگ فوتبال قهرمانان آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیم فوتبال چونبوک هیوندای موتورز با پیروزی مقابل العین امارات در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2016 فاتح این رقابت ها شد.
چونبوک موتورز که ماه گذشته میلادی فاتح آسیا شد، به علت تبانی در لیگ برتر کره جنوبی در ماه سپتامبر، مجازات شده است.
نهاد جدیدی که اخیرا در کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل شده ، احتمالا این تیم را به مدت یک سال محروم خواهد کرد. ای اف سی تایید کرد که یک نهاد مستقل تازه تاسیس در مورد صلاحیت حضور تیم ها در رقابت های آسیا تصمیم خواهد گرفت.
ای اف سی اعلام کرد که نهاد مستقل کنترل ورود به مسابقات، براساس سند جدید (کتابچه راهنمای ورود به رقابت های باشگاهی آسیا که قوانین صلاحیت شرکت در این مسابقات را تعیین می کند)، تصمیم گیری خواهد کرد.
براساس این سند، باشگاه هایی که تبانی در مسابقات سطح ملی یا بین المللی دست داشته باشند، برای یک فصل از حضور در رقابت های باشگاهی آسیا محروم می شوند.
بدنبال محکومیت یک مقام چونبوک به پرداخت رشوه در فصل رقابت های 2013 ، این باشگاه مبلغ 100 میلیون وون جریمه و 9 امتیاز از آن کسر شد.
چونبوک موتورز قهرمانی لیگ کره را از دست داد، اما با پیروزی مقابل العین امارات فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد.
نهاد کنترل ورود آسیا بدنبال توصیه های دادگاه عالی ورزش و توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل شده است.
تبانی در فوتبال آسیا و در کشورهایی نظیر کره جنوبی و چین رسوایی های بزرگی به بار آورده است.
این نهاد در مورد باشگاه هایی که مظنون به نقض قوانین هستند تصمیم گیری می کند و در مورد اینکه فدراسیون های فوتبال، باشگاه های واجد صلاحیت را برای بازی در رقابت های آسیایی معرفی می کنند، اطمینان کسب می کند.
این نهاد قانونی جدید دارای پنج عضو است و لیو چی از چین ریاست آن را به عهده دارد. این نهاد از ارکان اصلی بیانیه ماموریت ای اف سی که بدنبال ایجاد تیم های موفق آسیایی، حکمرانی خوب و تقویت درستی است، حمایت می کند.
این سازمان در مورد صلاحیت حضور در مسابقات ای اف سی تصمیم می گیرد.
اختیارات این نهاد در موارد زیر است:
- ای اف سی یا یک باشگاه مدعی دخالت مستقیم یا غیرمستقیم یک باشگاه در تبانی باشد؛
- ای اف سی یا یک باشگاه مدعی نقض قوانین مربوط به کنترل یا نفوذ باشد؛
ای اف سی یا یک باشگاه ادعا کند که یک فدراسیون، باشگاه یا باشگاه های فاقد صلاحیت را برای شرکت در یک رقابت معرفی کرده است؛
ای اف سی یا یک باشگاه ادعا کند یک فدراسیون به طور نامناسب به یک باشگاه مجوز شرکت در یک مسابقه را داده است؛
- یک باشگاه درخواست فوق العاده برای شرکت در یک مسابقه ارائه کند.
داتو ویندسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره گفت: ای اف سی مصمم است بالاترین استاندارد سلامت و حکمرانی خوب را به نمایش بگذارد و ایجاد این نهاد راه شفاف و مستقل دیگری برای تحقق این هدف است.
وی گفت: ما مصمم به محافظت از تمامیت و درستی مسابقات آسیا که جزو بهترین مسابقات جهان است، هستیم.
ورزشی**1584** 1701
مترجم-مولوی* انتشار دهنده: حمید قدیمی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محرومیت در انتظار فاتح لیگ فوتبال قهرمانان آسیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..