تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای وزیر بهداشت و خاطرات مدرسه‌اش/ رضا کیانیان: متاسفم، ولی من معلم دینی وزیر نبوده‌ام

ماجرای وزیر بهداشت و خاطرات مدرسه‌اش/ رضا کیانیان: متاسفم، ولی من معلم دینی وزیر نبوده‌ام

او البته نكته مهمتري هم گفته است. اينكه كيانيان، معلم ديني او هم بوده است. بعد از پخش اين صحبت‌ها، همه نوشتند رضا كيانيان معلم ديني هم بوده است. او البته پيش‌تر هم گفته بود كه در جواني طلبه بوده است و در حوزه علميه پدر محمدعلي ابطحي، رئيس دفتر دولت اصلاحات كه از روحانيان سرشناس مشهد قبل از انقلاب اسلامي بوده است، درس خوانده و تا شب آخري كه بايد معمم مي‌شده، به اين دليل كه اگر لباس روحانيت به تن مي‌كرده، نمي‌توانسته تئاتر را ادامه دهد، از اين كار منصرف شده است.

او اما هيچ‌گاه چيزي درباره اينكه تدريس علوم ديني كرده باشد، به زبان نياورده است. آيا او معلم ديني بوده و تا به حال رو نكرده بوده؟ وزير در اين برنامه وقتي با سؤال محمدحسين رنجبران درباره شركت در كلاس‌هاي تئاتر كيانيان روبه‌رو مي‌شود، در حالي كه سؤال‌كننده مشخصاً رضا كيانيان را به عنوان تنها هنرمندي كه از خانواده كيانيان مي‌شناسد، در ذهن دارد، پاسخ مي‌دهد: «شما اينها را از كجا مي‌دانيد؟ بله من در كلاس‌هاي تئاتر ايشان شركت كرده‌ام. ايشان حتي براي دوره‌اي معلم ديني ما بودند. به هر حال ايشان از خانواده هنري بوده‌اند. البته در مدرسه مرحوم آيت‌ا... ميلاني، درس فقهي هم خوانده بودند.» او اينها را گفت و همه فكر مي‌كردند منظور قاضي‌‌زاده هاشمي، رضا كيانيان است. درحالي كه رضا كيانيان توضيحاتي دارد درباره اين روايت وزير بهداشت. او در اين باره به تماشاگران امروز مي‌گويد: «راستش من حرف‌هاي جناب وزير را نشنيده‌ام اما متأسفانه معلم ديني ايشان هم نبوده‌ام! چطور ممكن است من معلم ديني آقاي وزير باشم؟ من خودم متولد ١٣٣٠ هستم !»

او درست مي‌گويد، چون حسن قاضي‌‌زاده هاشمي متولد سال 1338 است و در يك روال منطقي، او نمي‌توانسته معلم ديني دوره ابتدايي وزير بهداشت باشد. خود كيانيان البته مي‌گويد وزير، منظورش برادر بزرگتر او يعني داوود بوده است‌: «من كلاس‌هاي آموزشي زياد داشته‌ام اما سن و سال من با ايشان هماهنگي ندارد، منظور ايشان برادر بزرگ من داوود كيانيان بوده است. من درس طلبگي را وقتي كلاس چهارم دبيرستان بودم، خواندم. آن هم نه در مدرسه آقاي آيت‌ا... ميلاني؛ اما برادرم داوود كه متولد ١٣٢١ است چون انقلابي بود براي اينكه از كارهاي سياسي دور باشد، هر سال برايش يك كلاس تدريس اجباري فراهم مي‌كردند. با اين كار مي‌خواستند او را از فضاي تبليغات سياسي دور كنند. به همين خاطر كلاس‌ها و دروس زيادي را تجربه كرد. هر سال معلم يك درس بود. از ادبيات و انشا گرفته تا رياضيات و ديني! احتمالاً دكتر هاشمي شاگرد داوود بوده است كه ديني و تئاتر تدريس مي‌كرده است.»

احتمالا منظور وزير هم، همين برادر هنرپيشه معروف بوده است، چون عباس زارع‌نژاد، مدير روابط عمومي وزارت بهداشت كه خودش هم مشهدي است و تقريباً بچه محل كيانيان‌ها و وزير بهداشت بوده، در اين باره مي‌گويد: «من خيلي دقيق نمي‌دانم اما تا جايي كه مي‌دانم، برادر بزرگتر آقاي كيانيان، معلم علوم ديني مدرسه آيت ا... ميلاني بودند. ولي فكر مي‌كنم آقاي دكتر كلاس‌هاي تئاتر خود آقاي رضا كيانيان را رفته باشند. ولي باز هم مطمئن نيستم. اصلاً حالا چرا دنبال در آوردن اين تضاد‌ها هستيد؟»

كيانيان البته جاهاي مختلفي، زياد درباره برادرش نوشته، خيلي از داستانك‌هاي كتاب «اين مردم نازنين» به خاطراتش از برادر هنرمندش اختصاص دارد و خاطرات مشتركش با او را گفته است. برادري كه درباره‌‌اش مي‌گويد: «برادر من معلم خيلي از بزرگان اين نظام در مشهد بوده است، آقايان ابراهيم حقيقي، حسيني‌نژاد كه هم‌اكنون در وزارت ارشاد هستند، آقاي ابطحي رئيس دفتر دولت اصلاحات و خيلي از بزرگان ديگر كه خود داوود بيشتر خاطرش هست. اگر پاي حرف‌هاي خودش بنشينيد خاطرات جالبي از آن زمان دارد.»

برادر انقلابي من‌‌؛ داوود
يك خاطره از برادرم براي‌‌تان بگويم. او كار تئاتر مي‌كرد و بيشتر هم كارهايش سياسي بود. يكي از تئاترهاي معروفش اگر اشتباه نكنم، تئاتر «باران» بود. تئاتري كه دهه 50 اجرا شد. ماجراي تئاتر هم درباره آيت ا... حائري بزرگ، بنيان‌گذار حوزه علميه قم بود. در زمان حمله متفقين به ايران، كشور دچار خشكسالي شده بوده و همه مي‌گفتند بايد نماز آيات خوانده شود اما هيچ‌كدام از بزرگان دين آن زمان شهامت خواندن نماز را نداشتند، چون مي‌ترسيدند كه مردم بيايند، نماز اقامه شود و باران نيايد و اعتبارشان را از دست بدهند. اين نماز را آيت الله حائري اقامه مي‌كنند و اين‌طور كه در روايات آمده، همان زمان باران مي‌بارد. برادرم در آن سال‌هاي حساس قبل از انقلاب، اين نمايش را بارها روي صحنه برد. اتفاقاً خيلي هم بيننده داشت. از حزب‌اللهي و مومن گرفته تا با حجاب و بي‌حجاب، به اين تئاتر آمده بودند. آن زمان چند روحاني بزرگ مثل شهيد هاشمي‌نژاد، هماهنگي كرده بودند اين نمايش در حسينيه ارشاد هم اجرا شود اما ساواك اين تئاتر را توقيف كرد.

5858




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای وزیر بهداشت و خاطرات مدرسه‌اش/ رضا کیانیان: متاسفم، ولی من معلم دینی وزیر نبوده‌ام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..