تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیام قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی/ شهرک سازی بس است

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، ریاض منصور با تشکر از همه اعضای شورای امنیت به ویژه مصر، نیوزلند، مالزی، سنگال و ونزوئلا که پیشنهاد این طرح راه تقدیم شورای امنیت کردند، گفت: تصویب این قطعنامه یک گام ضروری و مهم برای حل یکی از بزرگترین مشکلات موجود در برنامه سازمان ملل متحد برای تحقق صلح و آرامش در منطقه ما محسوب می شود.
وی با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک سازی ها و انواع مختلف ظلم ها و فشارها به مردم فلسطین، تاکید کرد که این شهرک ها قانونی نیست و نقض آشکار قوانین بین المللی بویژه منشور سازمان ملل متحد به شمار می آید.
سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل متحد با اشاره به این که شهرک های صهیونیستی یکی از موانع اصلی در دستیابی به صلح و تشکیل دولت فلسطینی به شمار می آید، تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی ها را ارزشمند و قابل تقدیر دانست.
ریاض منصور گفت: شورای امنیت پس از سال ها ناتوانی در تصمیم گیری و محکوم کردن اقدامات غیر قانونی و ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین امروز توانست در این زمینه تصمیم گیری کند.
وی تاکید کرد که این اقدام شورای امنیت در صورتی معنادار و ملموس خواهد شد که با اقداماتی چون ادامه تلاش ها برای پایان بخشیدن اشغال گری و در نهایت تشکیل کشور فلسطینی همراه شود.
وی با ابرازا امیدواری به این که منطقه در آینده شاهد تلاش های مهم تری برای رسیدن به یک افق سیاسی روشن باشد، افزود: ما به طرح عربی به عنوان سنگ بنای صلح تاکید داریم و امیدواریم که در نهایت تلاش های کشورهای مختلف اعم از فرانسه، روسیه و مصر ما را به نتیجه مطلوبمان برساند.
در همین حال پیشتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد شنبه تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد را ارزنده عنوان کرد و خواستار ادامه و افزایش مواضع عادلانه جامعه جهانی در خصوص مساله فلسطین شد.
نبیل ابو ردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز بامداد شنبه در واکنش به تصویب قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی ها سیلی محکی بر سیاست های رژیم صهیونیستی است.
شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی پیش قطعنامه علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را با 14 رای مثبت و تنها یک رای ممتنع آمریکا تصویب کرد.
این قطعنامه به پیشنهاد مصر در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد و شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، محکوم شده است.
طی سال های اخیر مساله شهرک سازی های رژیم صهیونیستی واکنش های زیادی را در بین کشورهای دنیا حتی در بین حامیان این رژیم در پی داشته است.
شبک **خاورم**9365** 1917*مترجم: رضا میرزائی*انتشار دهنده :سید محمد باقر نوربخش

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیام قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی/ شهرک سازی بس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..