تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون 

بسیاری از برنامه های آنلاین هستند که در ایران بسیار پرطرفدار شده اند و مردم آن ها را به شدت دنبال می کنند. در این چند سال که تلویزیون در خواب غفلت بوده و آنقدر درجا زده که همه رقیبان ماهواره ای از کم بودجه ترین تا سازمان یافته ترین شان خیلی راحت آن را پشت سر گذاشتند و برای خودشان یکه تازی می کنند.

در این سال هایی که ریزش مخاطبان تلویزیون از رشد مخاطبان شبکه های ماهواره ای هم بیشتر بوده، رقیبان دیگری هم فرصت پیدا کردند تا با کمی خلاقیت و فکر، جای خالی برنامه های تلویزیونی که نیاز جامعه است را پر کنند؛ شبکه های اینترنتی، سایت های مولتی مدیا با ساخت برنامه های کم هزینه اما جذاب،

خوب از پس نیاز مخاطب بر آمده اند و برگ برنده شان هم شناسایی گپ هایی است که در خروجی برنامه های تلویزیون این روزها نه تنها کم نیستند، که آرام آرام تبدیل به چاله های عمیقی می شوند.حوزه هایی مثل زنان، موسیقی، سرگرمی و حتی تبلیغات که در تلویزیون با خط قرمزهای بیش از حد

و چارچوب هایی که مدام تنگ و تنگ تر می شود و سال هاست مجال تولید و پخش ندارند، فرصت خوبی به برنامه های اینترنتی برای بروز و ظهور می دهد، حالا که تلویزیون حرفی برای گفتن و چیزی برای دیدن ندارد، ما راهنمایی برای دسترسی راحت به این برنامه ها و معرفی شان آماده کرده ایم که برای پیدا کردن برنامه مورد علاقه تان به زحمت نیفتید.

35

* ژانر: گفتگومحور سینما و تلویزیونی

* معرفی: برنامه ای مستمر که تاکنون نزدیک به 50 قسمت آن پخش شده و سراغ ستاره ها، دست اندرکاران و خلاصه هر کسی که در سینما و تلویزیون شناخته شده است، می رود و سعی می کند با تکیه بر توانایی و کاربلدی مجری اش، گفتگویی پرچالش و جاندار رقم بزند.

* سایت تولید/پخش کننده: فیلم نت

* چهره: فریدون جیرانی (مجری و سردبیر سری نخست برنامه هفت از شبکه 3)

* زمان تقریبی: یک ساعت و 20 دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

* مهم ترین برنامه: گفتگو با مدیر سازمان سینمایی، ابراهیم حاتمی کیا، پرویز پرستویی، حامد بهداد، غلامرضا کویتی پور و …

نسبت به بقیه برنامه های گفتگومحور اینترنتی سروشکل شکیل تر و تلویزیونی تری دارد چرا که همان تیم هفتِ جیرانی پشت برنامه هستند. برای گفتگوهای شان تیتر و پوستر طراحی می کنند، تیتراژ و آیتم معرفی مهمانِ خوبی دارند، جیرانی هم روی موضوع و سوژه ها به خوبی مدیریت می کند و نقاط اوج می سازد.

با این همه زمان طولانی 35، پاشنه آشیل آن است. خلاصه هر چند تلویزیون برنامه سینمایی دارد ولی این جنس گفتگوهای پرچالش در آن نیست.

سلفی

* ژانر: گفتگومحور

* معرفی: برنامه ای 21 قسمتی که تاکنون 18 قسمت آن روی سایت قرار گرفته و در آن با چهره های آشنا مصاحبه می کنند و مجری سعی دارد با سوالات غافلگیر کننده ای به حوزه های خصوصی آنها وارد شود. تاک شویی که به هاردشو بدل نمی شود!

* سایت تولید/پخش کننده: آیونت

* چهره: علی میرمیرانی (روزنامه نگار و کارگردان پیشین برنامه گفتگوی تنهایی از شبکه چهار)

* زمان تقریبی: 40 دقیقه

* مهم ترین برنامه: گفتگو با شهاب حسینی (در نخستین قسمت)، مهناز افشار، بهاره افشاری، حبیب رضایی، حافظ ناظری، سروش صحت، شمس لنگرودی و …
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

میرمیرانی ژانر ساده، دکور ساده و حرف هایی ساده را برای نخستین تجربه اینترنتی اش انتخاب کرده و همه این ساده ها را با دو استار سینمایی کلید زد. تاک شویی ستاره محور و سهل الوصول که سال هاست در تلویزیون، تخمش را ملخ خورده است اما زمان طولانی، ریتم کند، بی نظمی در ارائه و گاه چهره هایی دم دست و همیشه حاضر، آفت سلفی است.

حالا این که چقدر مردم حاضرند در سایت پیچیده آیونت، 40 دقیقه برای حرف های ستاره تئاتری وقت بگذارند و اینترنت گران شان را خرج کنند، بحث دیگری است.

آبان

* ژانر: گفتگومحور زنانه

* معرفی: بازگشت آزاده نامداری به استودیو و این بار با تلویزیون اینترنتی و مهمانانی بانو. تاکنون چهار قسمت آن پخش شده و زنان چهره در حوزه های مختلف را سوژه کرده است. برنامه ای که سعی می کند در مرز فمینیسم و دغدغه های زنانه بماند.

* سایت تولید/پخش کننده: آپارات

* چهره: آزاده نامداری (مشهورترین مجری زن تلویزیون در شبکه های یک و دو که حاشیه های پس از ازدواج، او را از این رسانه دور کرد.)

* زمان تقریبی: 50 دقیقه

* مهم ترین برنامه: گفتگو با نیلوفر اردلان (کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران)، منیژه حکمت، چیستا یثربی و …
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

این برنامه هم سعی کرده روی سوژه ای دست بگذارد که جای خالی اش در تلویزیون احساس می شود؛ حوزه بانوان، زنان موفق یا سنت شکنی که سعی کرده اند بر مشکلات فائق آیند. هر چند چهار قسمت، برای قضاوت بسیار اندک است ولی حوزه بی رقیب زنان و حضور مجری جنجالی سال های قبل،

برگ برنده های این برنامه است. زمن طولانی، مشکل آبان هم هست. این برنامه دکور ساده و خوبی دارد، فضا طبیعتا آزادتر و واقعی تر از تلویزیون است و با این همه، نظم در زمان پخش، بزرگ ترین مشکل برای تبلیغ و جا افتادن آن است.

اسب بخار

* ژانر: برنامه ترکیبی

* معرفی: تعدادی خودرونویس و خبرنگار عرصه رسانه خودرویی برنامه ای ساخته اند برای نقد و بررسی خودروهای داخلی. از فروردین 94 آپارات میزبان این برنامه شد و مورد استقبال هم قرار گرفت. یکی از مزایای «اسب بخار» این است که مشکلی برای بازگویی معایب خودرو ندارد و به راحتی در هر موردی صحبت می کند.

* سایت تولید/پخش کننده: سایت اسب بخار و آپارات

* چهره: حمد مهدی تفضلی و حسین دلاور (روزنامه نگاران خودرونویس)

* زمان تقریبی: 30 دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

این برنامه با کیفیت، قابلیت پخش از شبکه های تلویزیونی را دارد. نه سوژه هایش جنجالی است و نه دردسرساز و به همان اندازه سرگرم کننده. برنامه ای که گویا قرار بوده از شبکه آموزش پخش شود ولی خودروسازان و مدیران تلویزیون سر پول به توافق نرسیده اند و سر از اینترنت در آورد.

ساختار خوب (اگر بی خیال بعضی موضع گیری های متعصبانه در حوزه خودرو شویم!)، ریتم مناسب و زمان بندی قابل قبول باعث شده تاکنون دو فصل آن روی نت باشد. عجیب است که حتی چنین برنامه سرگرم کننده و بی دغدغه ای هم در تلویزیون ما جایی ندارد.

جادو با سیف

* ژانر: برنامه تبلیغی

* معرفی: از اسمش پیداست که یک برند را تبلیغ می کند ولی با متنی کوتاه، پر انرژی و حضور شقایق دهقان. از همه توصیه ها و هشدارهای آشپزخانه ای می رسد به یکی از محصولات این شرکت.

* سایت تولید/پخش کننده: شرکت سیف و آپارات

* چهره: شقایق دهقان

* زمان تقریبی: یک و نیم دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

تتجربه تازه ای در زمینه تبلیغات بازرگانی در حوزه فضای مجازی است. هنوز مانده تا بشود قضاوتش کرد.

هایلایت

* ژانر: برنامه خبری

* معرفی: یک برنامه کوتاه مدت و جمع و جور با ریتمی تند برای آن که هیچ اتفاقی را در دنیای فناوری از دست ندهید. در هر بخش سعی شده از مجریانی بهره برده شود که در آن حوزه وارد باشند و جای خالی هم با تصاویر آرشیوی پر می شود. تاکنون بیش از هزار و 200 برنامه روزانه از هایلایت پخش شده است.

* سایت تولید/پخش کننده: زومیت/آپارات

* چهره: میعاد باقراست و …

* زمان تقریبی: 10 دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

همین ثابت نبودن مجری ها، هم مزیت است و هم مضرت! برای آن که نخ وصلی برقرار نمی شود. صدابرداری مشکل جدی دارد و برای کسانی مناسب است که خوره دنیای فناوری باشند و البته خودشان از این اطلاعات بهره نبرند. شوخی ها اغلب در نمی آید ولی تلاش خوبی است.

خشت خام

* ژانر: برنامه گفتگومحور سیاسی

* معرفی: برنامه ای که تولید مجموعه «تاریخ آنلاین» خبرگزاری خصوصی با مالکیت و مدیریت حسین دهباشی و مجوز وزارت ارشاد است که از منظری تاریخی و با استفاده حداقلی از نوشتار و بهره گیری حداکثری از قالب های صوتی و تصویری فعالیت می کند. تاکنون با شش چهره سیاسی اجتماعی حرف زده است.

* سایت تولید/پخش کننده: تاریخ آنلاین و آپارات

* چهره: حسین دهباشی (مستندساز)

* زمان تقریبی: یک ساعت و 10 دقیقه

* مهم ترین برنامه: گفتگو با فائزه هاشمی رفسنجانی، صادق زیباکلام، ابراهیم یزدی و …
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

این زمان طولانی و تدوین کم اثر چه کسی را مجاب می کند که یک گفتگوی طولانی مدت را ببیند، جز علاقه مندان به تاریخ شفاهی؟ بنا به علاقه کارگردان، این برنامه روایتگر بخشی از تاریخ سیاسی ایران از زبان چهره های دغدغه مند است؛ حوزه ای که تلویزیون با برنامه های نیمه سیاسی شناسنامه،

دستخط و … سعی کرده به آن نزدیک شود و اگر دچار سانسور نشده باشد، موفق بوده. طبیعی است که روایت دهباشی صریح تر باشد و حتی در همان برنامه برایش دردسر درست کند.

کلید

* ژانر: برنامه گفتگومحور تحقیقی

* معرفی: برنامه تصویری اینترنتی کلید به تهیه کنندگی کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی و با هدف فرهنگ سازی توسعه و ترویج کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از کارآفرینی در بستر اینترنت فعالیت کرده و تاکنون دو فصل آن روی وب رفته است.

* سایت تولید/پخش کننده: کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی و آپارات

* زمان تقریبی: یک ساعت و 20 دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

در حوزه خودش خوب کار می کند؛ تبلیغ شرکت های موفق در حوزه کسب و کار با سروشکلی تلویزیونی. ولی ریتم آن وقتی تیتراژ پخش می شود و مهمان اصلی معرفی می شود، به شدت کند ادامه پیدا می کند. برنامه ای که نمونه اش در تلویزیون هست و جز در مواردی که کشف می کند، سد تلویزیون را نمی شکند.

آپاراتچی

* ژانر: برنامه ترکیبی و گفتگومحور

* معرفی: نوشته اند آپاراتچی، تصویری متفاوت از سینماست. تهیه کننده آن حامد قشلاقی است و در قالب آیتم های مستند و گفتگو، نگاهی دارد به سینما و حاشیه های آن، با چهره هایی که سروکله شان در تلویزیون پیدا نمی شود.

* سایت پخش کننده: آپارات

* چهره: جواد یحیوی (فصل اول)، امیر پوریا (در فصل جدید) و خبرنگاران سینمایی

* زمان تقریبی: 45 دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

برنامه ای که بی سروصدا فصل دومش را می گذراند. رقبای زیادی دارد و این حوزه هم در تلویزیون بی پشتیبان نیست، ضمن اینکه برنامه آپاراتچی، زیگزاگ زیادی دارد و به هر حوزه فرهنگی سرک می کشد و هر چند پوشش خبری می دهد ولی منظم نیست.

پیاده رو

* ژانر: برنامه مصاحبه خیابانی

* معرفی: گذری که مردم در آن صحبت می کنند. گزارش های مردمی پیاده رو با سوالات عجیب و غریبی از مردم

* سایت تولید/پخش کننده: متن زندگی و آپارات

* زمان تقریبی: چهار دقیقه
برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون

تجربه جوان و تازه ای در زمینه بیان حرف های مردم است. ریتم تندی دارد، کوتاه و اینترنتی است. سوالات بامزه است و سعی می کند تصویر بی روتوشی از جامعه ای ارائه بدهد که جایی در قاب تلویزیون ندارد و برای قضاوت اینکه چقدر در این آرمان موفق بوده، زود است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه های پرطرفدار آنلاین و رقابت با تلویزیون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..