تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستورالعمل جدید آمریکایی‌ها برای تسهیل تجارت با ایران

اداره کنترل خزانه‌داری آمریکا، دستورالعمل جدیدی را صادر کرد که بر مبنای آن، انجام امور تجاری در حوزه‌های مختلف و نیز اعزام کارشناسان آمریکایی به ایران، تسهیل پیدا می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری المانیتور، دولت باراک اوباما در واپسین روزهای اجرایی خود و قبل از روی کار آمدن دونالد ترامپ، در حال تسهیل امور برای اعزام کارشناسان آمریکایی به منظور آموزش کارشناسان ایرانی است.

در همین حال، اداره خزانه‌داری آمریکا از مقررات جدیدی پرده برداشت که به موجب آن، خدمات بخش‌های مرتبط با دارو، پزشکی و کشاورزی برای فروش آسان‌تر محصولات این حوزه‌ها به بازار ۸۰ میلیونی ایران کلید خورده؛ در حقیقت اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (اوفک) در حال اجازه دادن به شرکت‌های مربوطه برای اعزام کارشناسان در حوزه‌های مختلف به ایران و نیز ارائه کمک به کارشناسان ایرانی به منظور راه‌اندازی تجهیزات و نیز نحوه نگهداری آنها است.

بر اساس مقررات جدید اوفک، توسعه مجوزهای عمومی به منظور اجازه به شرکت‌های نام‌برده برای آموزش در زمینه راه‌اندازی ایمن و کارآمد کالاهای کشاورزی و وسایل پزشکی و دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

در همین حال تایلر کولیس، عضو شورای ملی ایرانی- آمریکایی دولت باراک اوباما گفت:” این اقدام به عنوان شکستن یک تابو محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه عملی بزرگ در مسیر رو به جلو است. ”

البته اداره خزانه‌داری آمریکا در ماه سپتامبر به شرکت بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران، اجازه مربوط را صادر کرده بود و انتظار می‌رود مجوزهای جدید این نهاد دولتی آمریکا شامل پوشش یکسری خدمات از قبیل آموزش خلبانی، نگهداری و تعمیر هواپیما است.

همچنین مقررات جدید اوفک آمریکا، علاوه بر ایجاد آموزش در حوزه‌های مختلف، موجب توسعه فعالیت‌های صادراتی این کشور در حوزه پزشکی و کشاورزی به ایران می‌شود.

این دستورالعمل‌ها همچنین باعث می‌شود که ایران دسترسی آسانتری در حوزه‌های مختلف داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که دولت ترامپ در صدد نقض کردن آن برنیاید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستورالعمل جدید آمریکایی‌ها برای تسهیل تجارت با ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..