تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد سودان جنوبی در شورای امنیت رای نیاورد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، این قطعنامه رای مثبت تنها هفت کشور عضو شورای امنیت را که 15 عضو دارد، به خود جلب کرد و هشت کشور دیگر از جمله روسیه، چین و ژاپن به آن رای ممتنع دادند.
برای تصویب قطعنامه های پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل به 9 رای مثبت و وتو نشدن قطعنامه ها نیاز است.
سودان جنوبی به مدت چهار سال درگیر جنگ داخلی است و آمریکا با برخورداری از حمایت انگلیس و فرانسه این گونه استدلال کرده که جلوگیری از جریان ورود سلاح به سودان جنوبی، امری لازم الاجراست.
اما روسیه، چین، ژاپن، مالزی، ونزوئلا و از همه مهمتر سه عضو آفریقای شورای امنیت (آنگولا، مصر و سنگال)، تحت تاثیر این استدلال قرار نگرفتند و جملگی به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای ممتنع دادند.
در همین حال، سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از جلسه رای گیری شورای امنیت گفت: این قطعنامه نمی بایست مورد اختلاف قرار می گرفت.
وی افزود: تاریخ، قضاوت بی رحمانه ای برای تصمیم این کشورها خواهد داشت و کشورهایی که از این تمهید حمایت نکردند، جایگزینی نیز برای پایان دادن به خشونت در سودان جنوبی ارائه ندادند.
نتیجه رای گیری در شورای امنیت در مورد سودان جنوبی، شکستی برای آمریکا تلقی می شود.
آمریکا که به زعم خود کوشیده است سودان جنوبی را در دستیابی به استقلال در سال 2011 یاری بخشد، در پایان دادن به جنگ در این کشور ناتوان بوده است.
آمریکا علاوه بر تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی تلاش کرده است ریک ماچار رهبر شورشیان سودان جنوبی، پل مالونگ فرمانده ارتش و مایکل ماکوئی وزیر اطلاع رسانی این کشور را در فهرست سیاه تحریم های خود که شامل مسدود کردن دارائی ها و ممنوعیت سفر است، قرار دهد.
در همین حال، ژاپن که حدود 350 تن از نیروهایش در قالب ماموریت سازمان ملل در سودان جنوبی خدمت می کنند، هشدار داده است که تمهیدات آمریکا، دولت 'سالوا کر' رئیس جمهوری سودان جنوبی را به دشمنی بر می انگیزد و جان صلحبانان در این کشور را به خطر می اندازد.
مخالفان با تحریم های مدنظر واشنگتن، به درخواست سالوا کر برای مذاکره ملی در سودان جنوبی به منظور برقراری صلح در این کشور اشاره می کنند و می گویند باید به این ابتکار عمل، شانسی برای موفقیت داد.
سودان جنوبی که تازه تاسیس ترین کشور جهان است، دسامبر 2013 به ورطه جنگ داخلی سقوط کرد.
دهها هزار نفر در این مدت در سودان جنوبی کشته و بیش از سه میلیون و یکصد هزار تن بی خانمان شدند.
شبک *خاورم**9109**1917*مترجم: نیره مجیدی راد* انتشار دهنده:سید محمد باقر نوربخش

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد سودان جنوبی در شورای امنیت رای نیاورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..