تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قوهای فریادکش دربند تالاب سرخرود مازندران به خانه برگشتند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حالی شکار غیرمجاز در قالب کرس، دام هوایی در برخی تالاب های مازندران ادامه دارد که از حدود 15 روز قبل با شیوع آنفلوانزای پرندگان هر گونه شکار در این خطه شمال کشور ممنوع اعلام شد.
تالاب سرخرود یکی از سه تالاب بین المللی مازندران با مساحت 60 هکتار است و در حد فاصل شهرستان های فریدونکنار و محمود آباد قرار دارد و سالانه حدود 10 تا 15 گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیت 10 تا 15 هزار بالبی که یک سوم آنها را قو فریادکش تشکیل می دهد، برای زمستان گذرانی به این تالاب پناه می آورند.
تالاب سرخرود به دلیل شکار بی رویه پرندگان در قالب دام هوایی و کرس یکی از ناامن ترین تالاب برای پرندگان مهاجر زمستان گذران است که به قتلگاه این پرندگان نیز معروف شده است.
مدیرروابط عمومی محیط زیست مازندران گفت که با ممنوع شدن شکار پرندگان به علت شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در این استان، حفاظت از تالاب و آببندان های استان شدت بیشتری گرفت.
میلاد بهرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در روز جاری یگان حفاظت در تالاب سرخرود متوجه گیرکردن سه فروند قو فریادکش در دام هوایی شکارچیان غیرمجاز شدند که توانستند با کمک نیروهای مستقر این پرندگان را از مرگ حتمی نجات دهند.
وی اضافه کرد : قو ها پس از نجات با تیمارداری موقت به تالاب سرخرود بازگردانده شدند.
مازندران دارای سه تالاب بین المللی است که همه ساله در فصل سرما پذیرایی 150 گونه از پرندگان زمستان گذران با جمعیت 1.5 میلیون بالی است و بیشتر این پرندگان در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران زمستان گذرانی می کنند.
طبق آمار رسمی سالانه 250 تا 300 هزار بال از این پرندگان زمستان گذران از سوی شکارچیان دارای پروانه شکار و غیرمجاز شکار می شوند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قوهای فریادکش دربند تالاب سرخرود مازندران به خانه برگشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..