تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت طلای جهانی امروز ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۹۹ دلار رسید.

فرادید| علیرغم کاهش قیمت دلار که انتظار می‌رفت طلا را افزایشی کند، اما فلز گرانبهای جهان با افت قیمت همراه شد.

امروز ۱۲ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۸۸ درصد به ۱۶۹۹ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلای دلاری را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد. سیاست‌گذاران فدرال رزرو با وجود آشفتگی در بازار‌های مالی جهانی در افزایش نرخ بهره مصمم بوده‌اند.

در ادامه، بازگشت چهار روزه طلا در روز جمعه به نقطه اوج خود نزدیک شد، و این زمانی بود که قیمت نقدی به بالاترین حد یک هفته اخیر یعنی ۱۶۷۵.۳۵ دلار رسید؛ البته به آن دلیل که داده‌ها نشان داد تورم شگفت‌انگیز ایالات متحده در ماه اوت، انتظارات را برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تقویت کرد. آنچه مسلم است طلا اغلب به عنوان ذخیره ارزش و پوششی در برابر تورم و افزایش نرخ فدرال رزرو در نظر گرفته می‌شود.

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین اوآندا (OANDA)، اظهار داشت: «انتظارات تورمی حائز اهمیت هستند و به نظر می‌رسد اوضاع برای طلا بهتر باشد.»

رابرت سیران در تفسیر خود از طلا در روز جمعه با قاطعیت بیان کرد: «با وجود اینکه قیمت اخیراً به بالاترین حد دو سال اخیر رسیده است، اما به منزله‌ی یک پوشش ضعیف بوده و در کنار آن، هزینه‌های فرصت بالا رفته است. وی افزود: «سرمایه‌گذاری ۱۰ سال پیش در شاخص S&P ۵۰۰، سه برابر خواهد شد.»

با تمام این‌ها، طلا نسبت به اوج‌های سال ۲۰۲۲ که در زمان شروع بحران روسیه و اوکراین به ثبت رسیده بود، به شدت کاهش یافته است؛ از دلایل این روند کاهشی، می‌توان به هزینه فرصت نگهداری این فلز اشاره کرد که همزمان با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان افزایش یافته است.

انتظار می‌رود که روند افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده بر قیمت‌های شمش تاثیر بگذارد، زیرا چندین بانک مرکزی برای مبارزه با تورم سرسخت، نرخ‌ها را حتی بیشتر افزایش می‌دهند. در این زمینه، به نظر می‌رسد که طلا به‌عنوان یک محافظ تورم در سال جاری تا حد زیادی شکست خورده و ۸.۳ درصد کاهش یافته است.

با این حال، قیمت‌های فلز زرد ممکن است در کوتاه‌مدت باز هم کاهش یابد، این موضوع به‌ویژه بستگی زیادی به ضعف دلار دارد.

دیکسیت از SKCharting در چشم‌انداز خود در مورد طلا بر این باور است که: «شرایط گرانفروشی باعث بازگشت کوتاه‌مدت به سمت حمایت شکسته‌شده در منطقه مقاومت ۱۶۸۰ تا ۱۷۰۰ دلاری می‌شود.»

وی افزود: «اگر طلا بالاتر از ۱۷۱۰ دلار پذیرفته شود، بازگشت به منطقه مقاومت بعدی باند بولینگر متوسط ​​هفتگی ۱۷۶۵ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای ۱۷۹۵ دلاری و به دنبال آن میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته‌ای ۱۸۱۴ دلاری گسترش می‌یابد.»

و «اگر منطقه ۱۶۴۰ تا ۱۶۲۰ دلاری رد شود، طلا در چند هفته آینده به ۱۶۰۰ دلار و ۱۵۶۰ دلار کاهش می‌یابد؛ و سپس، سطح ۱۶۳۸ الی ۱۶۴۵ دلار خریدارانی را جذب می‌کند که قصد دارند ۱۶۸۱ دلار و ۱۶۹۷ الی ۱۷۱۰ دلار را دوباره آزمایش کنند.»

قیمت طلا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت طلای جهانی امروز ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..