تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب شرم شریف

30 نفر از ۳۷ نفر دانشجوی بازداشتی شریف آزاد شدند

یکشنبه‌شب دانشگاه شریف از شعارهای مستهجن اقلیت خشونت‌طلب تا ماشین دروغ رسانه‌های ضد ایرانی

شب شرم شریف

گروه سیاسی: یکشنبه هفته جاری (10 مهر) دانشگاه صنعتی شریف روز متشنجی را پشت سر گذاشت. ماجرا از این قرار بود که عده‌ای از دانشجویان این دانشگاه به بهانه مرگ مهسا امینی و همچنین بازداشت برخی دانشجویان اقدام به برگزاری تجمع کردند؛ تجمعی که از فحاشی‌های رکیک گرفته تا اهانت به دانشجویان مخالف فکری و درگیری با آنها، همه چیز داشت اما خبری از اهداف اولیه تجمع نبود.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از «وطن‌امروز»، همزمان با برپایی این تجمع خشونت‌آمیز، شبکه‌های رسانه‌ای خارج‌نشین و ضدایرانی نیز مثل همیشه به خط شدند تا حقیقت را وارونه و به نفع اغتشاشگران مخابره کنند. این رسانه‌های ضدایرانی که فعالیت خود در روزهای گذشته را بر دروغ‌‌پردازی و خبرسازی‌های کذب و همچنین تهییج مردم به آشوب و اغتشاش متمرکز کرده بودند، در ارتباط با تجمع برخی دانشجویان در دانشگاه شریف نیز این خط را دنبال کردند به طوری که مدعی شدند با کشتار و شکنجه دانشجویان به دست نیروهای انتظامی حمام خون به راه افتاده و در پی حمله مأموران به دانشگاه چند نفر جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به این دروغ‌سازی‌ها و تحریف اتفاقاتی که در دانشگاه شریف رخ داد، بسیج دانشجویی این دانشگاه گزارشی از اتفاقات روز یکشنبه تهیه و منتشر کرد. طبق گزارشی که این تشکل دانشجویی منتشر کرده، هدف تجمع عده‌ای از دانشجویان در پوستر آن اعتراض به مرگ مهسا امینی و بازداشت دانشجویان شریفی که پس از 2 تجمع اخیر بازداشت شده بودند بیان شده بود اما شعارها کم‌کم رادیکال شده و تغییر ماهیت داده و این بار صحبت از مهسا امینی یا بازداشت دانشجویان شریفی نبود و پیکان انتقادات به سمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نشانه گرفته شده بود. با تعویض جنس شعارها گروهی دیگر از دانشجویان در واکنش به فحاشی‌ها، از مسجد دانشگاه به سمت سردر حرکت می‌کنند و با ادامه‌دار بودن شعارها، سکوت دانشجویان می‌شکند و با شعارهای «جانم فدای رهبر» و «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» صدای خود را به طرف مقابل می‌رسانند که با پرتاب بطری‌های آب و دیگر اشیا مواجه می‌شوند. در فیلمی هم که از صحبت‌های مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف منتشر شده، وی تاکید می‌کند دانشجویان بسیجی به دنبال درگیری فیزیکی نیستند اما زمانی که کار به توهین به انقلاب و رهبری کشیده می‌شود، دانشجویان نیز با شعار درخور پاسخ خواهند داد. وی از رویکرد منفعلانه اساتید نسبت به تجمعات نیز انتقاد کرده و از یکی از اساتید حاضر در صحنه درخواست می‌کند با روایت صحیح آنچه اتفاق افتاده اجازه ندهند روایت‌های دروغین در فضای مجازی جولان دهند. بنا بر روایت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، با اوج‌گیری تنش پیش آمده، وزیر علوم نیز وارد دانشگاه شریف شده و به سالن جباری می‌رود تا با دانشجویان گفت‌وگو کند و با نیروهای انتظامی مستقر در حوالی دانشگاه نیز وارد صحبت می‌شود که در نتیجه، این نیروها از دانشگاه فاصله گرفته و با صحبت‌های وزیر علوم فضا آرام‌تر شده و سپس امکان خروج از دانشگاه فراهم می‌شود. بسیج دانشجویی در بخش پایانی گزارش خود آورده است: با فراخوانی که توسط مسیح علینژاد داده شد، گروهی مقابل درب دانشگاه تجمع کردند که با دخالت پلیس متفرق شدند.
***

30 نفر از ۳۷ نفر دانشجوی بازداشتی شریف آزاد شدند

یک منبع آگاه در دانشگاه شریف به ایرنا اعلام کرد تعداد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه ۳۷ نفر بود که ۳۰ نفر آنها همان شب (یکشنبه) و لحظاتی پس از دستگیری آزاد شدند. به گفته وی، در درگیری‌های یکشنبه شب دانشگاه شریف، کسی فوت نکرده است اما تعدادی از دانشجویان، اساتید و نیروهای حراست دانشگاه دچار آسیب‌دیدگی شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب شرم شریف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..