تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با منابع مالی محدود به خیریه کمک کنیم

چگونه ها » اقتصاد » چگونه با منابع مالی محدود به خیریه کمک کنیم

لینک کوتاه | سعیده بریانیان | ۳ دی ۱۳۹۵ چگونه با منابع مالی محدود به خیریه کمک کنیم

بسیاری از ما دوست داریم به دیگران کمک کنیم. وقتی دیگران را در نیاز می بینیم دوست داریم کاری از دستمان برایشان بربیاید. بسیاری دوست داریم به مساجد، حسینیه ها، و سازمان های خیریه کمک کنیم. اما صدقه و کارهای خیر اغلب با واقعیت های مالی هر فرد متعارض است. وقتی صحبت از پرداخت قبوض و هزینه های ماهانه پیش می آید، بسیاری از ما ترجیح می دهیم انتخابی بکنیم که قلبا به آن راضی نیستیم. هر کاری از توانتان بر می آید انجام دهید. هیچ کس انتظار ندارد به خاطر کارهای خیر خود را در بحران مالی بیاندازید.

چگونه 1

کاری که از دستتان برمی آید را انجام دهید. پرداخت چک ها و بدهی های خودتان در اولویت قرار دارد. اما می توانید از درخت سیب یا هلو در باغ دوستتان چند میوه بچینید و چند شیشه مربا درست کنید. هر بار مقداری در حد یک یا دو پیمانه از برنج ماهانه ی خود را کنار بگذارید و بعد از اینکه به مقدار مناسبی رسید به یک نهاد خیریه کمک کنید.

2

زمان خود را هدیه بدهید. وسوسه شده اید که به یک نهاد خیریه کمک کنید اما می ترسید صورت حساب بزرگی روی دستتان بگذارند؟ به آنها اهدا زمان خود را برای انجام برخی کارهای کوچک پیشنهاد دهید. مثلا می توانید به صورت داوطلبانه در زمان های مرده تان اقلام آنها را بسته بندی کنید یا تلفن ها را پاسخ دهید.

3

محبت خود را به آنها هدیه دهید. برخی نهادها مانند خانه های سالمندان هزینه ی زیادی بابت افسردگی و بیماری ساکنان خود متحمل می شوند. این افسردگی و بیماری های جسمی اغلب به دلیل این تصور برای سالمندان پیش می آید که فکر می کنند فراموش شده اند. هر چند شما نمی توانید جای فرزند آنها را بگیرید، اما به هر حال بهتر از هیچ است. هر از گاهی سری به این مراکز بزنید و از این افراد دلجویی کنید.

بخوانید:  چگونه سالاد شیرازی درست کنیم

4

تخصص خود را به آنها هدیه دهید. برخی افراد در برنامه نویسی کامپیوتر، مشاوره ی حقوقی، تدریس، و غیره مهارت دارند. می توانید مهارت خود را به این نوع مراکز معرفی کنید و از آنها بخواهید در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. هر چند شما پولی به آنها نداده اید، اما از هزینه های آنها کاسته اید. می توانید کامپیوتر ها و فایلهای مرکز را مرتب کنید. یا به بچه های پرورشگاه تدریس کنید.

5

مهارتی را فرابگیرید. می توانید بافندگی یا خیاطی را یادبگیرید و با استفاده از پارچه های باقی مانده در خانه یا توپ های کاموا برای افراد بی خانمان در فصل سرد چیزی ببافید.

6

اشانتیون ها را برای خیریه کنار بگذارید. امروزه برخی خریدها با اشانتیون همراه است. مثلا مایع ظرف شویی می خرید و یک بطری کوچک در کنار آن به شما اشانتیون داده می شود، آن را به آشپزخانه ی مرکز نگه داری سالمندان هدیه دهید. چندین لباس می خرید و یک شلوار به انتخاب خودتان اشانتیون برمیدارید، آن را به گرم خانه های سطح شهر هدیه دهید. در جشنواره ی خرید لوازم خانگی یک مایکروفر می خرید و فروشنده به شما یک همزن برقی هدیه می دهد که شما یکی از آن در خانه دارید. آن را به یک خیریه ی تهیه ی جهیزیه اهدا کنید. برای فرزندتان پوشک خریده اید و روی آن یک بسته دستمال مرطوب به صورت اشانتیون قرار داده شده است. این بسته های دستمال مرطوب بسیار مورد نیاز شیرخوارگاه های سطح کشور است. شما مقدار پول مصوب برای جنس مورد نیاز خود را پرداخت کرده اید و اشانتیون به شما رایگان اهدا شده است؛ سخاوتمندانه از آن چشم پوشی کنید و به خیریه ها کمک کنید.

بخوانید:  چگونه برای مرحله دوم یارانه ها ثبت نام کنیم

مراجع http://www.wikihow.com/Be-Generous-on-a-Limited-Budget همین‌طور بخوانید درباره نویسنده 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با منابع مالی محدود به خیریه کمک کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..