تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امسال ۶۱ هکتار از نیزارهای تالاب زریبار دچار آتش سوزی شد

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پارسال ۱۵۲ هکتار از نیزار‌های حاشیه تالاب زریبار مریوان طی هشت فقره حریق، در آتش سوخت و این رقم در سال ۱۳۹۹ نیز همین مقدار بود.

اقبال حمیدی اضافه کرد: در چهار طرف دریاچه دوربین مداربسته نصب شده است و به محض وقوع هر نوع حادثه‌ای به ویژه آتش سوزی، نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست مستقر در دریاچه برای اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آن اقدام می‌کنند. 

او افزود: آتش سوزی در نیزار‌های دریاچه اغلب عمدی است و عده‌ای ناآگاه مرتکب این عمل می‌شوند در حالیکه این اقدام آسیب‌های زیادی به حیات وحش دریاچه با توجه به اینکه آشیانه پرندگان و موجودات زیاد دیگری در آن است، وارد می‌کند. 

حمیدی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۸۳۰ مترمربع از اراضی کشاورزی و ملی حاشیه تالاب زریبار تغییر کاربری داده شده است، ادامه داد: سال قبل در مجموع ۱۱ هزار و ۷۶۴ مترمربع از اراضی اطراف این دریاچه به خانه باغ تبدیل شد.

او یادآور شد: مراقبت از تالاب زریبار نیازمند جدیت همه دستگاه‌ها، آگاه سازی جامعه و احساس مسوولیت مردم نسبت به این ظرفیت خدادادی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امسال ۶۱ هکتار از نیزارهای تالاب زریبار دچار آتش سوزی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..