تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی‌های اولیه Intel XeSS از عملکرد نامطلوب این فناوری در برابر DLSS حکایت دارند

اینتل هفته‌ی گذشته فناوری XeSS را برای ارتقاء عملکرد بازی‌های ویدیویی معرفی کرد و گفت XeSS افزون‌بر کارت‌های گرافیک سری Intel Arc با گرافیک‌های انویدیا و AMD نیز کار می‌کند. کارت‌های گرافیک رده‌بالای اینتل هنوز عرضه نشده‌اند، بااین‌حال شماری از کارشناسان حوزه‌ی فناوری قابلیت XeSS را در برخی از کارت‌های گرافیکی که در بازار موجود هستند مورد بررسی قرار داده‌اند.

XeSS نوعی فناوری آپ‌اسکیل (ارتقاء مقیاس) با هدف بهبود عملکرد بازی‌های ویدیویی و افزایش نرخ فریم است. انویدیا و AMD از مدت‌ها پیش چنین قابلیتی ارائه می‌دهند و اکنون اینتل با XeSS در تلاش است رقیبی جدی برای DLSS معرفی کند. DLSS انویدیا که وارد سومین نسل شده، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

براساس گزارش Wccftech، فناوری XeSS به هنگام استفاده از کارت گرافیک Arc در سیستم، سراغ استفاده از موتورهای هوش مصنوعی XMX می‌رود و در صورت بهره‌گیری از سایر کارت‌های گرافیک از دستورالعمل‌های DP4a استفاده می‌کند. DP4a افزون‌بر گرافیک‌های مجتمع نسل یازدهمی اینتل با گرافیک‌های AMD Vega 20 و AMD Navi 1X و Nvidia Pascal و... سازگار است.

عملکرد فناوری Intel XeSS اینتل در اجرای بازی با گرافیک های قدیمی

رسانه‌ی پی‌سی گیمر عملکرد کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti را در حالت عادی، به هنگام فعال بودن DLSS و به هنگام فعال بودن XeSS بررسی کرده است. با تنظیم کردن XeSS روی حالت Quality،‌ کارت گرافیک RTX 2080 Ti به نرخ ۱۱۲ فریم‌برثانیه دست پیدا می‌کند. این کارت گرافیک با فناوری DLSS انویدیا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

رسانه‌ی تامز هاردور نگاه دقیق‌تری به عملکرد XeSS انداخته و این فناوری را در چندین کارت گرافیک انویدیا و AMD بررسی کرده است. تامز هاردور می‌گوید XeSS تقریباً با تمامی کارت‌های گرافیک به‌شکلی بی‌عیب‌و‌نقص کار می‌کند، اما در تمامی سناریوها عملکرد گرافیک را به شکل قابل توجهی بهبود نمی‌دهد.

قدرت قابلیت XeSS اینتل با کارت گرافیک قدیمی

شماری از کارت‌های گرافیک بررسی‌شده، به هنگام استفاده از XeSS بهبودی جزئی نشان دادند. عملکرد متفاوت گرافیک‌های مختلف نتیجه‌ی اتکای XeSS بر دستورالعمل‌های DP4a است. همین موضوع باعث شده RX Vega و تراشه‌های سری Navi 10 ای ام دی به هنگام فعال شدن XeSS تغییر خاصی تجربه نکنند. نتایجی که در نمودارهای این مقاله می‌بینید به هنگام استفاده از حالت Quality فناوری XeSS ثبت و با DLSS Quality و وضوح 1440p نیتیو مقایسه شده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

اینتل پیش‌تر گفته فناوری‌های XeSS DP4a و XeSS XMX از لحاظ کیفیت تصویر و عملکرد تفاوت‌هایی با هم دارند. این یعنی احتمالاً به هنگام عرضه‌ی گرافیک‌های رده‌بالای سری Arc قدرت واقعی XeSS را خواهیم دید. در دستورالعمل DP4a، فناوری XeSS در اکثر مواقع تأثیر قابل توجهی بر عملکرد بازی‌های ویدیویی نگذاشت. XeSS هنوز در حال سپری کردن مراحل اولیه است و احتمالاً اینتل در گذر زمان این فناوری را بهبود می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی‌های اولیه Intel XeSS از عملکرد نامطلوب این فناوری در برابر DLSS حکایت دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..