تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنتاگون: خطر حمله چین به تایوان قریب‌الوقوع نیست

آفتاب‌‌نیوز :

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان داشت: «من حمله قریب‌الوقوعی نمی‌بینم. چیزی که ما شاهد آن هستیم حرکت چین به سمت تاسیس آنچه ما فعالیت جدید عادی و افزایشی می‌خوانیم، است. ما مشاهده کردیم که تعدادی از هواپیماهای آن‌ها از خطوط مرکزی تنگه تایوان عبور کرده‌اند و تعداد آن‌ها به مرور زمان افزایش یافته‌اند. ما شاهد فعالیت‌های بیشتری توسط کشتی‌های سطحی آن‌ها در داخل و اطراف تایوان بوده‌ایم.»

به گزارش راشا تودی، وی در ادامه این مصاحبه ضمن تاکید بر اینکه ایالات متحده در تلاش است تا کانال‌های ارتباطی نظامی با چین را بازگشایی کند، تصریح کرد: واشنگتن به همکاری با متحدانش ادامه خواهد داد تا نسبت به حفظ پاسیفیک آزاد و باز اطمینان حاصل کند.

مصاحبه تلویزیون سی‌ان‌ان یک روز پس از آن پخش شد که آستین، چین را به دلیل "رفتار تهدیدآمیز" در منطقه به باد انتقاد گرفت. این وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در هونولولو – جایی که قرار بود با همتایان ژاپنی و استرالیایی خود دیدار کند – به خبرنگاران گفت: «ما به شدت نگران تهاجم فزاینده و رفتار تهدیدآمیز چین در تنگه تایوان و سایر نقاط در منطقه هستیم.»

پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت، تنش‌ها میان چین و آمریکا افزایش یافت و در همین راستا پکن رزمایش‌های نظامی متعددی را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. مقامات چینی این سفر را محکوم و خاطرنشان کردند که چنین اقداماتی حاکمیت چین را "نقض" می‌کند. چین متعهد شده است که در صورت نیاز با "زور و اجبار" کنترل تایوان را به دست خواهد گرفت.

این رئیس پنتاگون همچنین گفت که هیچ تهدید قریب‌الوقوعی نسبت به استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای را نمی‌بیند. لوید آستین در عین حال از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دلیل آنکه گفته بود "اگر حاکمیت ارضی مسکو به خطر بیفتد، چنین تسلیحاتی می‌تواند استفاده شود" انتقاد کرد و افزود: انتظار نداریم که از رهبران کشورهای بزرگ چنین چیزهایی بشنویم و یا آن‌ها درخصوص مسئله هسته‌ای خط و نشان بکشند.

فرید زکریا، مجری شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرد: از آنجایی که مسکو چهار منطقه سابق اوکراینی را به روسیه الحاق کرد، تسلیحاتی که از جانب ایالات متحده به کی‌یف ارسال می‌شوند قادرند تا مناطقی که پوتین آن‌ها را قسمتی از روسیه می‌داند، هدف قرار بدهند. درنتیجه آیا پنتاگون مشتاق‌تر است تا تسلیحات دوربردی که اوکراین درخواست کرده را به آن‌ها ارائه دهد یا خیر؟

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ هرگونه ارتباط میان الحاق مناطق اوکراینی به روسیه و برنامه‌های کمکی آمریکا را رد کرد و افزود: واشنگتن هرگز رفراندوم‌هایی که توسط روسیه برگزار شد را به رسمیت نمی‌شناسد. تسلیحات آمریکایی از جمله سامانه‌های راکتی هیمارس که اوکراین از پیش در حال استفاده از آن‌ها است، قادرند تا تقریبا هر وجب از مناطق اوکراین (مناطق الحاق شده به روسیه) را هدف قرار دهند.

لوید آستین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا اوکراین می‌تواند به سرعت سرزمین‌های بیشتری را از نیروهای روسی پس بگیرد، گفت: «پیش‌بینی چنین چیزی دشوار است. به هر حال تا زمانی که این درگیری ادامه یابد، ما به ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراینی‌ها ادامه خواهیم داد.»

ایالات متحده به طور خصوصی به مسکو گفته است که "اگر از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین استفاده کند، با پیامدهای فاجعه‌باری مواجه خواهد شد."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنتاگون: خطر حمله چین به تایوان قریب‌الوقوع نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..