تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




0 تا 100 اطلاعات درباره ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان

آزمون وروردی مدارس تیزهوشان یا استعداد های درخشان هر ساله به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد برای تحصیل در مدارس دوره اول و دوره دوم متوسطه برگزار می گردد. داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون مذکور را دارند باید در زمان تعیین شده فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبان دوره اول متوسطه برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان و استعداد های درخشان باید به نشانی اینترنتی hoosh.medu.ir  مراجعه نمایند.

داوطلبان دوره دوم متوسطه برای ثبت نام در آزمون استعداد های درخشان (آزمون تیزهوشان) باید به نشانی اینترنتی  azmoon.medu.ir  مراجعه نمایند.

مدارس تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم آزمون تیزهوشان برگزار می کند. این آزمون به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود در این مقاله می خواهیم درباره ثبت نام تیزهوشان همچنین شرایط شرکت در این آزمون برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم.

قبل از آنکه به ارائه توضیحاتی درباره ثبت نام تیزهوشان بپردازیم لازم است به این نکته اشاره گردد که مطلبی با عنوان چگونگی راه یابی فرزندانمان به مدارس تیزهوشان در خبر فوری منتشر شده که برای مطالعه آن اینجا کلیک نمایید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان معمولا هر سال در بهمن ماه و یا اسفند انجام میشود. برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ابتدا وارد سامانه ثبت نام استعدادهای درخشان شده پس از وارد کردن اطلاعات اولیه یعنی همان اطلاعات دانش آموزی ثبت نام خود را انجام دهید .

البته به این نکته توجه داشته باشیم که دانش آموزان پایه ششم باید در بخش ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و دانش آموزان پایه نهم باید در قسمت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم اطلاعات خود را ثبت نمایند. پس از انجام ثبت نام اولیه سامانه کد رهگیری در اختیار شما قرار میدهد که ضرورت دارد آن را  نزد خود نگه دارید. داوطلبانی که به هر دلیل اطلاعات خود را به اشتباه ثبت کرده باشند بار دیگر، سامانه در فروردین ماه اجازه ویرایش اطلاعات ثبت شده به داوطلبان می دهد.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

همان طور که میدانید، جهت پذیرش در مدارس تیزهوشان، علاوه برقبولی در آزمون بایستی شرایط پذیرش در این مدارس را داشته باشید که این شرایط عبارتند از:

داشتن تابعیت ایرانی کسب نمرهخیلی خوب در تمام دروس سال پنجم و ششم ابتدایی ( برای داوطلبان پایه ششم به هفتم) اشتغال به تحصیل در پایه نهم کسب معدل حداقل 19 در پایه هشتم

تبصره : داوطلبان غیر ایرانی، با دارا بودن شرایط خاص،  این امکان را دارند تا در آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402 شرکت نمایند.

تبصره : داوطلبان پایه ششم به هفتم، در صورتی که  فقط در یک درس در تمام دروس پنجم و ششم نمره خوب دارند، این افراد این امکان را دارند تا در آزمون سنجش شرکت نمایند.

لازم است نکته ای در خصوص دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان گفته شود که  این دسته از داوطلبان کافیست حداقل معدل کل 16 در خرداد ماه را کسب نمایند و این داوطلبان نیاز به شرکت در این آزمون را ندارند.

نتایج آزمون تیزهوشان

( چند سالی است که شاهد تغییراتی در نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان هستیم، در این تغییرات ایجاد شده داوطلبان پایه هفتم مدارس تیزهوشان بایستی در آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایند. داوطلبان این پایه، میتوانند با ثبت نام سمپاد ششم به هفتم شانس خود را جهت قبولی و تحصیل در مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 امتحان نمایند. ما برای کسب اطلاعات بیشتر داوطلبان و کم تر شدن درصد خطای متقاضیان در زمان ثبت نام مدارس تیز هوشان 1401 - 1402، نحوه، زمان و شرایط ثبت نام آزمون سفارش اکید می کنیم تا اخبار سایت خبرینو را پیگیر باشید.)

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

نتایج آزمون تیزهوشان و استعداد های درخشان از سایت azmoon.medu.ir قابل مشاهده می باشد و داوطلبان با مراجعه به سامانه مذکور می توانند نتایج آزمون خود را مشاهده نمایند.

آزمون ورودی پایه دهم چند روز پس از برگزاری آزمون در سایت سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان و نشانی اینترنتی azmoom.medu.ir منتشر خواهد شد. برای پذیرفته شدگان آزمون کارنامه صادر نمی شود. برای آن دسته از داوطلبانی که در آزمون پذیرفته نشده اند، یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون کارنامه عدم قبولی که شامل تعداد پاسخ های غلط، صحیح، امتیاز کل دانش آموز و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه صادر می شود. در صورت شرکت همزمان دو دانش آموز همزاد در آزمون سنجش هفتم یا آزمون ورودی دهم و قبولی یکی از آنها، دیگری در صورت کسب حداقل 80 درصد امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضا، می تواند مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در مدارس تیزهوشان ثبت نام نماید.

 سخن پایانی

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در خصوص کلیه مراحل ثبت نام ، آزمون و اعلام نتایج قبولی در مدارس تیزهوشان از قبیل سوالاتی که در زیر آمده دارید بهترین راهکار این است که به سایت خبرینو ( https://khabarino.com  )  که هم یک رسانه خبری است و هم کارشناسان باتجربه ای دارد مراجعه نمایید.

تاریخ ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان چه زمانی است ؟

ثبت نام در مدارس تیزهوشان در چه سایتی صورت می پذیرد؟

زمان ازمون تیزهوشان ششم به هفتم سال 1401-1400 چه موقعی است؟

برای ثبت نام تیزهوشان چه مدارکی لازم است؟

چگونه هزینه ثبت نام تیزهوشان را پرداخت کنیم؟

چطور در تیزهوشان ثبت نام کنیم؟

هزینه ثبت نام تیزهوشان چقدر است؟

نحوه ثبت نام تیزهوشان در سایت همگام؟

ثبت نام تیزهوشان تا کی وقت داره؟ 

و ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «0 تا 100 اطلاعات درباره ثبت نام آزمون تیزهوشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..