تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای ۱۵۰ ویژه‌برنامه در هفته ملی کودک

هفته ملی کودک

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الله آسمند، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری روز گذشته، ۱۰ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته‌ ملی کودک، اظهار کرد: کودکان آینده‌سازان هر جامعه هستند و به همین‌ دلیل باید به این قشر توجه ویژه و خاصی شود درحقیقت صرف هزینه در حوزه کودک نوعی سرمایه‌گذاری است که باید این سرمایه‌گذاری به صورت صحیح و اصولی انجام شود.

آسمند با اشاره به کمبود مربی متخصص در استان، افزود: کانون به عنوان یک نهاد تخصصی و خاص به صورت ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و دارای مربیانی است که سالیان سال آموزش دیده و تجربه بسیار بالایی دارند به همین دلیل اگر زیرساخت‌های لازم فراهم و در تمامی نقاط کشور اعم از روستایی و شهری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شود می‌توان امیدوار بود آینده کودکان به بهترین شکل تامین شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد، کمبود زیرساخت و درنتیجه پوشش پایین کودکان توسط این کانون است. درصورتی که امکان گسترش فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فراهم شود پوشش کودکان نیز به حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

آسمند با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولان در تمامی نقاط شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شود، تأکید کرد: درحال حاضر در استان ۲۱ مرکز ثابت، چهار مرکز سیار روستایی و یک مرکز مکاتبه‌ای پستی وجود دارد که از تعداد ۲۱ مرکز ثابت موجود چهار مرکز در شهرکرد، سه مرکز در بروجن و سه مرکز در فارسان قرار دارند سایر شهرستان‌ها نیز به صورت تک‌مرکزی هستند؛ مراکز سیار روستایی نیز در شهرکرد، کوهرنگ، گندمان، خانمیرزا و... وجود دارند و تلاش شده با این تعداد مرکز سیار روستایی حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از روستاهای استان پوشش داده شوند. همچنین اقدامات لازم جهت ایجاد بیست و دومین مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یانچشمه انجام شده و امیدواریم این مرکز در ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

۶۲ عنوان فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: در گذشته ۴۴ نوع فعالیت در این کانون وجود داشت که البته برخی از این فعالیت‌ها نیازمند امکانات خاصی بودند و به همین‌ دلیل در تمامی مراکز انجام نمی‌شدند. از حدود چهار سال گذشته با انجام یک بازنگری تعداد فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ۶۲ عنوان رسید که از این تعداد هشت فعالیت عمومی و به‌صورت رایگان هستند و ۵۴ فعالیت نیز به‌صورت کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی پایه و اساس فعالیت‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: کتابخوانی در گروه فعالیت‌های عمومی کانون نیز قرار می‌گیرد و در تمامی مراکز چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، درحال حاضر نیز ۲۴۱ هزار کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان وجود دارد و هرساله نیز کتاب‌های به روز به این کتابخانه‌ها افزوده می‌شود.

آسمند یادآور شد: طی دو سال گذشته با توجه به شیوع کرونا آمار کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری کاهش چشمگیری پیدا کرد، همچنین به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوانان نیز انجام نمی‌شد اما در ۶ ماهه سال جاری ۳۰ هزار و ۹۱۵ جلد کتاب امانت داده شد.

وی توضیح داد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، با توجه به‌ شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود برای برگزاری کارگاه‌های حضوری ۲۷۰ عنوان کارگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با ۲۸۰۰ عضو تشکیل شد اما در شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۸۸۹ کارگاه برگزار شد که ۵۲۰۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: علاوه‌بر مرکز ثابت یانچشمه، دو مرکز فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری درحال ساخت است که یکی از این مراکز در دشتک از توابع شهرستان اردل قرار دارد و امیدواریم در اردیبهشت یا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد، مرکز دوم نیز در شهر پردنجان از توابع فارسان قرار دارد که پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارد و امیدواریم در دهه فجر افتتاح شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک و برگزاری افتتاحیه این هفته در تاریخ ۱۶ مهرماه در چهارمحال و بختیاری، افزود: در این مدت ۱۵۰ برنامه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان برگزار خواهد شد، عنوان برنامه شاخص هفته ملی کودک در استان نیز شادی‌پیمایی خودرویی است که پنج‌شنبه هفته جاری در شهرکرد انجام می‌شود.

آسمند تأکید کرد: تریلی سیار یکی از برنامه‌های کشوری هفته ملی کودک است که در این ویژه‌برنامه یک گروه ۱۰ نفره از هنرمندان کشوری با استقرار در فضاهای شهری به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند، این تریلی سیار به مدت چهار روز در چهارمحال و بختیاری مستقر شده و در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کیار، لردگان و خانمیرزا اجرای برنامه خواهند داشت.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای ۱۵۰ ویژه‌برنامه در هفته ملی کودک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..