تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: Kolibri ؛ با کوچکترین تپانچه جهان که به تولید انبوه رسید آشنا شوید + ویدیو

کوچکترین تپانچه جهان Kolibri نام دارد که در زبان آلمانی به معنای مرغ مگس خوار است، تپانچه ای ظریف که توسط یک ساعت ساز اتریشی به نام فرانتس پفانل طراحی شده است. حدود هزار قبضه ای از این تپانچه کوچک بین سال ها ۱۹۱۰ تا آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ ساخته شد، زمانی که تولید انبوه آن به دلیل انتقال فعالیت های اقتصادی به سمت جنگ متوقف شد. Kolibri از تمام جهات یک تفنگ انفرادی استاندارد است اما در مقیاسی کوچکتر. این تپانچه از همان مکانیسم ساده پس زدن گاز (blowback) مانند بسیاری از تپانچه های معمول دارای کالیبر ۲۲، ۲۵ و ۲۳ استفاده می کند اما محفظه خشاب آن برای یک خشاب بسیار خاص و اکنون نادرِ ۲.۷ میلیمتری طراحی شده است.

Kolibri کوچکترین تپانچه جهان که به تولید انبوه رسید

این خشاب گلوله ای کوچک به وزن ۱۰ گرم با سرعت ۶۵۰ فوت (حدود ۲۰۰ متر) را شلیک می کند که باعث می شود انرژی دهانه لوله کمتری از یک ساچمه معمولی داشته باشد. اما به خاطر سطح مقطع کوچک و سرعت بالایش، این گلوله همچنان می تواند خطرناک و کشنده قلمداد شود. تپانچه Kolibri به یک خشاب شش گلوله ای مجهز بوده و نیمه خودکار است و با هر بار فشار دادن ماشه، یک گلوله شلیک می شود تا اینکه خشاب خالی شود. عقب نشینی در این تپانچه تقریباً وجود ندارد زیرا وزن و سایز گلوله ها بسیار کم است. اینکه چه تعداد تپانچه Kolibri با هدف دفاع از خود ساخته و خریداری شده مورد مناقشه قرار دارد زیرا این تفنگ بیشتر یک نوآوری بود تا سلاحی جدی. با این وجود، سلاحی موثر برای دور کردن سگ های ولگرد بود، در دوره ای که سلاح های انفرادی کوچک عمدتاً به این منظور حمل می شدند.

Kolibri کوچکترین تپانچه جهان که به تولید انبوه رسید

Kolibri کوچکترین تپانچه جهان که به تولید انبوه رسید

درد ناشی از برخورد گلوله Kolibri می توانست یک سگ خطرناک را بترساند و دور کند، بدون اینکه صدای ناشی از شلیک گلوله به اندازه یک تپانچه معمولی باشد و بدین ترتیب یک تپانجه به وزن ۲۸۰ گرم می توانست کار یک تپانچه یا تفنگ معمولی را بکند. در حالی که تپانچه Kolibri  به شدت کوچک است اما نمی توان آن را کوچک ترین تفنگ جهان نامید. تپانچه ای که در سال ۲۰۰۲ توسط یک آرژانتینی به نام کارلوس آلبرتو بالبیانی ساخته شد، عنوان کوچکترین تپانچه جهان را در کتاب رکوردهای گینس یدک می کشد. تپانچه بالبیانی از باروت استفاده کرده و بر اساس تپانچه مدل Luger P-08 ساخته شده بود. طول این تپانچه تنها کمی بیش از ۶ سانتیمتر بوده و گلوله آن کالیبر ۰.۶۸ میلیمتر است.

Kolibri کوچکترین تپانچه جهان که به تولید انبوه رسید

بعد از آن نوبت به SwissMiniGun می رسد که کالیبر ۲.۳۴ میلیمتری بوده و کوچکترین روولور جهان با قدرت شلیک است که ۲.۲ اینچ طول دارد. اما پفانل تپانچه هایی کوچکتر از Kolibri نیز ساخته بود. یک تپانچه آنتیک که به شکل زنجیر ساعت جیبی طراحی شده و pinfire نیز نامیده می شود یکی از این تپانچه هاست. طول این تپانچه تنها ۱.۷۵ اینچ بوده و به گفته باب اورسو نویسنده کتاب The Tiniest Guns، این سبک از تپانچه ریز از اواخر دهه ۱۸۰۰ تا دهه ۱۹۵۰ در اتریش ساخته می شد. این تپانچه خاص در سال ۲۰۰۳ تحویل پلیس متروپولیتن لندن شد. پفانل چندین تفنگ کوچک دیگر نیز در دوران زندگی اش ساخت، از جمله طرح های ۳ میلیمتری و ۴.۲۵ میلیمتری اما Kolibri همچنان خاص ترین و متمایزترین اثر او باقی ماند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: Kolibri ؛ با کوچکترین تپانچه جهان که به تولید انبوه رسید آشنا شوید + ویدیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..