تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در کردستان دیرآموز هستند

 طالب محمدی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیتی سرآمد است که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه آن موفق عمل کند و برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان فراهم کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از ۳۱ هزار و ۵۳۳ نفر که در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان استان کردستان شرکت کردند، ۳ هزار و ۴۵۱ نفر در مرحله اول آمادگی حد نصاب لازم را کسب نکرده وبه مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند.

او با بیان اینکه از این تعداد ارجاعی هوش یک هزارو ۸۳۲ نفر دیرآموز هستند، افزود: یک هزار و ۳۹۳ نفر بدون مشکل، ۳ نفر معرفی به بهزیستی، ۱۱ نفر ارزیابی سال آینده، ۱۴۵ نفر به مدارس استثنایی معرفی و ۶۷ نفر هم تا کنون به مرحله تخصصی مراجعه نکردند.

محمدی تصریح کرد: دانش آموزان دیرآموز (مرزی) نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارند و باید در کلاس‌هایی حضور داشته باشند که تراکم کمتری دارند تا معلم بیشتر بتواند با آن‌ها تمرین کند.

دبیراجرای ستاد سنجش استان گفت: فراگیر سازی وجایدهی این دانش آموزان در مدارس عادی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه آنان است، از این رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد.

او با بیان اینکه هوشبهردانش آموزان دیرآموز معمولاً یک انحراف معیار پایین‌تر از هوش عادی می‌باشد، افزود: آگاه سازی اولیا، بهره مندی ازخدمات مشاوره ای، ارائه خدمات ویژه آموزشی وکارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و عدم توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره انداخته وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی عنوان کرد: نقش آموزش وپرورش در رشد شخصیت دانش آموزان ممتاز است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب می‌آیند که از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیاز‌ها و مهارت‌های آن‌ها آگاه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در کردستان دیرآموز هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..