تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیل فایننشال تای&#160

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که سیامک نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی –آمریکایی که پیشتر به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود به مدت یک هفته آزاد شده و باقر نمازی، پدر او نیز که پیشتر در سال ۲۰۲۰ آزاد شده بود خاک ایران را برای ادامه درمان خود ترک کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان از اینکه ایران اجازه داده است تا باقر نمازی برای درمان این کشور را ترک کند، خرسند بوده و از آزادی پسر او نیز استقابل می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: ما به تماس‌های خود با مقامات ایرانی درخصوص موضوعات مهم، ازجمله وضعیت منطقه و ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه می‌دهیم.

در پی انتشار خبر آزادی سیامک نمازی و خروج پدر او از کشور، برخی رسانه‌ها این اقدام را با احتمال آزادسازی قریب‌الوقوع دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی مرتبط دانستند. همچنین نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه گزارش داد که به واسطه یک کشور منطقه‌ای قرار است بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا به زودی آزاد شود.

روزنامه فایننشال تایمز نیز با انتشار این خبر به نقل از یک دیپلمات مطلع از این مذاکرات نوشت: اقدام اخیر ایران برای آزاد کردن زندانیان آمریکایی را می‌توان نشان دهنده حسن نیت تهران برای یک توافق بزرگ‌تر درخصوص تبادل زندانیان دانست.

این دیپلمات همچنین در این باره به فایننشال تایمز گفت که چنین توافقی می‌تواند منجر به رفع مسدودیت وجوه ایرانی در بانک مرکزی کره جنوبی شود. این دیپلمات در ادامه خاطر نشان کرد که قطر، سازمان ملل و سوئیس در مذاکرات مربونط به این موضوع شرکت کرده‌اند.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی به انتشار خبر آزادی سیامک نمازی و خروج پدر او از ایران پرداخت و در ادامه خبر نور نیوز مبنی بر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در آینده نزدیک را منتشر کرد و این تحولات را با یکدیگر مرتبط دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیل فایننشال تای&#160»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..