تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه‌ گذاری سازمان سیا روی پروژه رستاخیز ماموت های پشمالو

از قرار معلوم، سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (CIA) روی جهش ژنتیکی قدرتمند رستاخیر ماموهات های پشمالو سرمایه‌گذاری کرده است. به‌کارگیری این فناوری به آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده امکان خواندن، نوشتن و ویرایش داده‌های ژنتیکی را می‌دهد.

سازمان سیا همیشه فناوری های مرتبط با اطلاعات نظامی و تسلیحات را دنبال می‌کرده، اما اخیرا علاقه بیشتری به توالی یابی DNA نشان داده است.

کولوسال بایوساینز (Colossal Biosciences) یک شرکت زیست فناوری است که با ترکیب ژن ماموت با دی ان ای فیل آسیایی و ببر تاسمانی در تلاش است تا ماموت پشمالو را احیا کند. پیتر تیل، تونی رابینز، پاریس هیلتون، وینکلووس کپتال و سازمان سیا برخی از حامیان و سرمایه گذاران معروفی هستند که جرج چرچ و بن لم پیش از این جذب کرده‌اند.

سرمایه‌ گذاری CIA روی پروژه زنده کردن دوباره ماموت های پشمالو

این-کیو-تل (In-Q-Tel) سرمایه گذار جدید این پروژه به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری غیرانتفاعی پرریسک توسط سیا تامین مالی می‌شود. این گروه در سطح خود به استارت‌آپ‌های فناروی با پتانسیل حفاظت از امنیت ملی کمک مالی می‌‌کند.

کولوسال ادعا می‌کند که قصد دارد از توالی یابی ژنتیکی پیشرفته در جهت بازگرداندن دو موجود منقرض شده ازجمله ماموت غول پیکر عصر یخبندان و ببر تاسمانی که کمتر از یک قرن پیش منقرض شده استفاده کند.

سرمایه‌ گذاری CIA روی پروژه زنده کردن دوباره ماموت های پشمالو

بن لم یکی از بنیان‌گذاران کولوسال بایوساینز می‌گوید: «بیوتکنولوژی و اقتصاد زیستی گسترده برای توسعه بیشتر، حیاتی و مهم است. مهم است که تمامی جنبه های دولت توسعه پیدا کرده و درک درستی از آنچه ممکن است داشته باشیم.»

کلوسال از ویرایش ژن CRISPR استفاده می‌کند؛ تکنیکی برای مهندسی ژنتیک بر اساس نوعی خاصی از توالی دی ان ای طبیعی. این روش ویرایش ژن به این منظور ایجاد شده که کاربران را قادر سازد ژن های نامطلوب را حذف کرده و کدهای ژنتیکی مناسب‌تری را برنامه‌ریزی کنند.

به کارگیری این فناوری به آژانس های دولتی ایالات متحده اجازه می‌دهد تا عناصر ژنتیکی را بخوانند، بنویسند و ویرایش کنند و مهم‌تر از همه، پدیده های بیولوژیکی جهانی را که بر رقابت دولت‌ها تاثیر می‌گذارد هدایت کنند. آمریکا همچنین با اتخاذ این فناوری می‌تواند علاوه بر استانداردهای فناوری، استاندارهای اخلاقی را تعیین کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه‌ گذاری سازمان سیا روی پروژه رستاخیز ماموت های پشمالو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..