تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه حساب کاربری اینستاگرام را به صورت دائمی حذف کنیم؟

کاربران به دلایل مختلفی ممکن است به حذف حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نیاز پیدا کنند. اغلب پلتفرم‌های فعال در این زمینه، قابلیت حذف اکانت را در اختیار مشترکین خود می‌گذارند و اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اجتماعی در ایران، هم از همین قاعده پیروی می‌کند. در ادامه به نحوه دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام خواهیم پرداخت.

با بهترین ربات‌ها برای افزایش خودکار دنبال کنندگان صفحات اینستاگرام آشنا شوید

چگونه تصاویر و ویدیوهای اینستاگرام را با ربات‌های تلگرام به صورت رایگان دانلود کنیم؟

نحوه دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

اینستاگرام به صورت کلی دو روش را برای حذف حساب کاربری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در شیوه اول، اکانت و تمامی اطلاعات مرتبط با آن به صورت دائمی حذف می‌شود؛ درحالی که در شیوه دوم، تنها نمایش داده‌های کاربر به صورت موقت غیرفعال می‌شود و با ورود دوباره به اکانت می‌توان آن‌ها را در اختیار داشت.

برای دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام نمی‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایل اقدام کنید و باید حتما به سراغ نسخه تحت وب در مرورگر موبایل یا کامپیوتر بروید. حذف حساب کاربری در ابتدا به صورت موقت صورت می‌گیرد و افراد می‌توانند در این بازه با ورود دوباره به اکانت، این فرایند را غیرفعال کنند. اما اگر بعد از گذشت ۳۰ روز پشیمان شوید، دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت. برای شروع فرایند حذف اکانت اینستاگرام، وارد وب سایت رسمی اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید و اطلاعات کاربری از جمله نام، شماره همراه یا ایمیل را به همراه رمز عبور وارد کنید تا به داخل حساب کاربری خود بروید. حالا روی این لینک کلیک کنید تا وارد صفحه اختصاصی حذف حساب کاربری اینستاگرام شوید. همچنین می‌توانید آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده و کلید Enter را بزنید. instagram.com/accounts/remove/request/permanent در زیر عنوان Delete your account یک سوال با کادر قرار گرفته است. روی منوی مشابه با تصویر زیر کلیک کرده و دلیل حذف اکانت خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که گزینه انتخاب شده تاثیری روی فرایند نخواهد داشت و می‌توانید هر گزینه‌ای را انتخاب کنید. اکنون در کادر قرار گرفته مقابل عبارت Re-enter your password رمز عبور حساب کاربری خود را دوباره وارد کنید. در نهایت برای دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام، روی کلید Delete در پایین صفحه کلیک نمایید. توجه کنید که همچنان ۳۰ روز برای بازگردانی حساب کاربری خود زمان خواهید داشت. دانلود داده‌ها پیش از حذف حساب کاربری اینستاگرام

بهتر است پیش از دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام، اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های خود روی این شبکه اجتماعی و دانلود آن نمایید. موارد قابل دانلود شامل چت‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای آپلوده به همراه اطلاعات دیگر می‌شود. برای این کار تنها کافی است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

وارد اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل خود شوید و روی تصویر پروفایل در گوشه پایینی صفحه کلیک کنید. در ادامه آیکن همبرگری (سه خط موازی) در گوشه بالایی صفحه را لمس کنید و از منوی باز شده گزینه Settings با آیکن چرخ‌دنده را انتخاب کنید تا وارد قسمت تنظیمات شوید. در بخش تنظیمات اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، وارد قسمت Security شوید و سپس از قسمت Data and History گزینه Download Data را انتخاب نمایید. در کادر قرار گرفته وسط صفحه Download Your Data ایمیل خود را وارد کرده و سپس روی کلید Request Download بزنید.

فرایند بررسی درخواست اطلاعات حساب کاربری از سوی اینستاگرام حداکثر ۴۸ ساعت طول خواهد کشید و پس از آن یک ایمیل حاوی فایل فشرده داده‌ها به آدرس وارد شده در مرحله آخر،‌ ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که بدون دانلود کردن این اطلاعات، نمی‌توانید پس از حذف دائمی حساب کاربری به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در صورتی که قصد دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام را دارید، اما نمی‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید؛ بهتر است ابتدا به کمک راهنماهای «چگونه حساب کاربری اینستاگرام را بازیابی کنیم؟» و «چگونه رمز یا پسورد اینستاگرام را عوض یا ریست کنیم؟» دسترسی دوباره به اکانت برقرار کنید و سپس از طریق شیوه گفته شده در بالا، اقدام به پاک کردن آن نمایید.

سوالات متداول درباره دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام اینستاگرام تا چند روز داده‌های کاربران را پس از حذف اکانت نگه می‌دارد؟

کاربران فرصت دارند تا ۳۰ روز بعد از دیلیت اکانت دائمی، اقدام به ورود مجدد به حساب کاربری خود کرده و فرایند حذف اکانت را متوقف سازند. همچنین اینستاگرام اعلام نموده تا ۹۰ روز پس از حذف، همچنان اطلاعات افراد را نگه می‌دارد.

آیا امکان بازگردانی اکانات دیلیت شده اینستاگرام وجود دارد؟

تنها تا ۳۰ روز پس از ثبت درخواست حذف اکانت می‌توانید با ورود دوباره به آن، اکانت را بازگردانید و پس از گذشت این زمان امکان بازگردانی وجود ندارد.

تفاوت دیلیت اکانت دائمی با غیرفعال‌سازی چیست؟

در هنگام غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام، در هر زمانی می‌توانید دوباره آن را بازگردانید، اما پس از دیلیت اکانت دائمی تنها ۳۰ روز فرصت برای بازگردانی دوباره خواهید داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه حساب کاربری اینستاگرام را به صورت دائمی حذف کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..