تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات دوپا Cassie رکورد دو 100 متر را شکست [تماشا کنید]

یک ربات دوپا به نام Cassie رکورد جدیدی در گینس برای دوی 100 متر به ثبت رسانده است. این ربات موفق شده تا مسافت ذکر شده این مسابقه را در زمان 24.73 ثانیه و میانگین سرعت 4 متر بر ثانیه طی کند.

هرچند انسان‌ها موفق به ثبت رکورد خارق‌العاده‌تری شده‌اند و این میزان برای مردان 9.58 ثانیه (توسط یوسین بولت) و 10.49 ثانیه برای زمان (توسط فلورنس گریفیت-جوینر) است، اما برای رباتی با طراحی Cassie یک رکورد کاملا چشمگیر محسوب می‌شود.

«جاناتان هرست»، استاد رباتیک دانشگاه ایالتی اورگن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

«این می‌تواند اولین ربات دوپا باشد که دویدن را یاد می‌گیرد، اما آخرین آن‌ها نخواهد بود. من فکر می‌کنم پیشرفت [در این زمینه] از اینجا تسریع پیدا خواهد کرد.»

رکوردشکنی ربات دوپای Cassie

Cassie توسط مهندسان دانشگاه ایالتی اورگان (OSU) ساخته شده و توسط شرکت Agility Robotics تولید شده است. فناوری دوپا توسعه یافته برای Cassie باعث شده این ربات علاوه بر راه رفتن و بالا رفتن از پله‌ها، بتواند از بازوهای سطحی خود برای برداشتن و حمل بسته‌های کوچک استفاده کند.

Cassie سریع‌ترین ربات پادار جهان نیست. WildCat نمونه دیگری است که توسط شرکت Boston Dynamics ساخته شده و می‌تواند با سرعت 30 کیلومتر در ساعت بدود و همچنین Mini Cheetah ساخته شده توسط دانشمندان MIT می‌تواند با سرعتی معادل 14 کیلومتر بر ساعت بدود. البته باید توجه داشت که این ربات‌ها برخلاف Cassie چهارپا هستند.

همچنین ربات‌های متفاوت دیگری مانند OutRunner نیز وجود دارند که از پایه‌های مفصلی استفاده نمی‌کنند، بلکه‌های پره‌های چرخ‌مانند دارند که با وجود آن‌ها با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت می‌توانند حرکت کنند.

البته سازندگان Cassie توضیح می‌دهند که دویدن سخت‌ترین چالش آن‌ها نبوده است، بلکه شروع و توقف حرکت ربات برای آن‌ها بسیار دشوار بوده. «آلن فرن»، پروفسور OSU توضیح می‌دهد:

«شروع و توقف در حالت ایستاده دشوارتر از قسمت دویدن است، چیزی مانند دشواری بلند شدن و فرود پرواز واقعی با هواپیما.»

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که Cassie مستقل و خودران نیست و هیچ سنسور خارجی ندارد، بنابراین مانند یک ماشین کنترل از را دور باید توسط انسان‌ها هدایت شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات دوپا Cassie رکورد دو 100 متر را شکست [تماشا کنید]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..