تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را به‌دلیل مشکل چاپگر روی برخی رایانه‌ها مسدود کرد

مایکروسافت هفته‌ی گذشته به‌رورزسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ (که با نام 22H2 نیز شناخته می‌شود) را منتشر کرد. این آپدیت درحال‌حاضر باید برای بیشتر دستگاه‌هایی که ازقبل این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند دردسترس باشد. طبق‌معمول، در دستگاه‌های خاص برخی موارد حفاظتی وجود دارد که می‌تواند مشکلاتی در عملکرد آن ایجاد کند. غول فناوری مستقر در ردموند اکنون یک مشکل جدید را در این به‌روزرسانی تأیید کرده است که می‌تواند از کارکرد صحیح برخی چاپ‌گرها جلوگیری کند.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، برخی از رایانه‌های شخصی احتمالاً با چاپگرهایی که از درایور کلاس IPP مایکروسافت یا درایور کلاس چاپ جهانی بهره می‌برند دچار مشکل خواهند شد. این چاپگرها برای شناسایی مجموعه‌ی کامل تنظیماتی که ارائه می‌دهند به اتصال نیاز دارند و اگر آن‌ها را بدون اتصال راه‌اندازی کنید، فقط امکان استفاده از تنظیمات پیش‌فرض را ارائه می‌دهند و در این شرایط بسیاری از ویژگی‌های این دستگاه‌ها مثل امکان چاپ رنگی، چاپ دوطرفه و تنظیمات سفارشی دیگر احتمالاً دردسترس نخواهد بود. بدین‌ترتیب مشکل مذکور چاپگرها را بی‌فایده خواهد کرد و به‌همین‌دلیل این مورد یک مشکل اساسی محسوب می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

مایکروسافت می‌گوید درحال‌کار روی به‌روزرسانی جدیدی است تا مشکل چاپگرها را در ویندوز ۱۱ برطرف کند اما تا آن زمان، انتشار آپدیت ۲۰۲۲ این سیستم‌عامل برای رایانه‌هایی که از درایورهای فوق استفاده می‌کنند، متوقف شده است. به گزارش XDA، اگر از چاپگرهای مبتنی‌بر این درایورها استفاده می‌کنید و قصد دارید ویندوز ۱۱ خود را به جدیدترین نسخه‌ی آن به‌روزرسانی کنید، باید ابتدا درایورهای چاپگر را از کامپیوتر خود حذف کنید و پس‌از آن با گذشت ۴۸ ساعت، آپدیت جدید در بخش به‌روزرسانی ویندوز شما نمایان خواهد شد.

اگر قبلاً به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اید و با مشکلاتی که در بالا اشاره شد مواجه هستید، توصیه‌ی مایکروسافت این است که با حذف درایورهای چاپگر و نصب مجدد آن‌ها، مشکل را برطرف کنید. این اقدام به شما اجازه می‌دهد بتوانید از چاپگر خود به‌طور عادی استفاده کنید. این شرکت همچنین به کاربران هشدار داده است که از ابزارهایی مثل دستیار به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ برای ارتقای اجباری به نسخه‌ی 22H2 استفاده نکنند زیرا در این‌شرایط اگرچه امکان دارد آپدیت روی رایانه‌ی شما نصب شود، اما می‌تواند مشکلاتی در عملکرد دستگاه ایجاد کند که رفع آن‌ها کمی طول خواهد کشید.

شایان‌ذکر است اوایل ماه جاری شاهد انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۱ بودیم که مشکل ازکار افتادن چاپگرهای USB پس از راه‌اندازی مجدداً آن‌ها را برطرف کرد. بااین‌حال، مشکل اخیر در کارکرد چاپگرها روی این سیستم‌عامل، یک مورد کاملاً مجزا است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را به‌دلیل مشکل چاپگر روی برخی رایانه‌ها مسدود کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..