تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشفیات بزرگی در مبارزه با احتکار و قاچاق داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر در این نشست اصلاح یارانه آرد و گندم را در این استان مهم تلقی کرد و گفت: آرد و گندم یکی از کالا‌های اساسی و استراتژیک می‌باشد که امنیت غذایی مردم را در بر می‌گیرد و اصلاح یارانه آن باعث شده تا به مصرف کننده نهایی یعنی مردم برسد.
دکتر علی زارعی مصرف گندم در کشور را امسال همراه با رشدی چشمگیر دانست و افزود: مصرف گندم در کشور سالانه ۱۴ ملیون تن بوده که در سال گذشته میزان خرید گندم داخلی کشور با توجه به خشکسالی میزانی کمتر از ۴ ملیون تن بود و مابقی گندم مورد نیاز کشور را دولت به اجبار با پرداخت پرداخت یارانه و از منابع خارجی تامین می‌کرد، اما امسال رشد چشمگیری را در این زمینه داشتیم و تا کنون حدود ۵ تا ۷ میلیون تن گندم در سراسر کشور خریداری شده است.
وی با اشاره به میزان انحراف آرد در کشور اضافه کرد: دولت برنامه‌هایی دارد که این میزان بالای انحراف آرد را با مصرف صحیح و جلوگیری از قاچاق این کلای اساسی انحراف آن را به حداقل رسانده و به خودکفایی برسیم و نیاز به تامین گندم از خارج از کشور نداشته باشیم.

کشفیات بزرگی در مبارزه با احتکار و قاچاق داشته‌ایم

این مسئول توزیع و مصرف آرد در استان را نتیجه بخش دانست و گفت: استان بوشهر در نوروز ۱۴۰۱ با ورود ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر مسافر توانست با مدیریت توزیع و مصرف صحیح آرد همراه با جلوگیری از قاچاق ۱۳۱ نانوایی را به صورت شبانه روزی برای تامین نان مسافران نوروزی بدون کمبود آرد فعال کند.
دکتر زارعی با اشاره به رشد توزیع کالا‌ی اساسی برنج و شکر در استان گفت: برنج و شکر نسبت به پارسال رشد چند صد برابری داشته است و هیچ گونه کمبود و مشکلی در زمینه توزیع این کالای اساسی در استان نداریم.

کشفیات بزرگی در مبارزه با احتکار و قاچاق داشته‌ایم

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی ورود کشتی‌هایی که دارای کالای اساسی هستند را برای استان مفید دانست و اذعان کرد: کشتی‌هایی که دارای کلا‌های اساسی هستند را مرتب پیگیری میکنیم تا با ورود این کشتی‌ها باعث شود تا کالا‌های اساسی در اسان تامین شود و در زمینه اشتغال به استان کمک کند.
دکتر علی زارعی با توجه به توجیه اقتصادی توسط ورود برخی از کشتی‌ها به استان بوشهر افزود: ورود برخی از کشتی‌ها به استان بوشهر توجیه اقتصادی به همراه دارد که با توجه به مصرف گندم‌هایی که از سایر بندر‌های استان به بوشهر ترانزیت می‌شود و با هزینه کلانی که برای انتقال آن به کامیون‌ها داده می‌شود این کالا مستقیما برای مصرف وارد اسکله بوشهر می‌شود و برای مصرف در انبار ذخیره می‌شود.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی در استان بوشهر افزود: ما در بحث مبارزه با احتکار و کالای قاچاق کشفیات بزرگی را با همکاری دستگا‌های نظارتی و امنیتی در سراسر استان انجام داده‌ایم.

کشفیات بزرگی در مبارزه با احتکار و قاچاق داشته‌ایم

مسئول نهاد مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جلسه اذعان کرد: خدمت کردن به مردم بسیار با ارزش بوده، ولی اگر با نگاه کردن با پست و مقام دنیایی همراه باشد خیانت به انقلاب و نظام است و این شهدای گرانقدر اسلام بودند که راه خدمت را در جمهوری اسلامی ایران هموار کردند.
سرهنگ خضر فقیه با اشاره به وظیفه دولت نسبت به مردم افزود: وظیفه دولت در برابر مردم آماده کردن بستر و رسیدگی به معیشت، مسکن، ازدواج و... می‌باشد و اگر این شرایط مهیا شود آرامش به جامعه و مردم واگذار می‌شود و اگر این شرایط توسط مسئولین مهیا نشود ناآرامی جامعه را فرا می‌گیرد.

کشفیات بزرگی در مبارزه با احتکار و قاچاق داشته‌ایم

وی نظارت‌های صنفی را ضعیف تلقی کرد و گفت: استان بوشهر در زمینه نظارت به صنف‌ها چندان قوی عمل نکرده‌است و شاهد مشکلات و تخلفات صنفی زیادی بوده است که مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر به خاطر دارا بودن نیروی کافی و متخصص آماده کمک به این مجموعه و خدمت به مردم شریف استان بوشهر می‌باشد.
این مسئول نظارت به نانوایی‌ها را در برخی از فرآیند‌ها ضعیف دانست و گفت: ضعف درخرید تضمینی گندم، اطلاع رسانی از فرآیند خرید آن و ضعف در کمیت و کیفیت نان در برخی از نانوایی‌ها دیده می‌شود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشفیات بزرگی در مبارزه با احتکار و قاچاق داشته‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..