تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان فوری مسمومیت با این موادغذایی/ شنبليله و زنجبيل را دست كم نگيريد

مسمومیت های غذایی یکی از بیماری های شایع دستگاه گوارش است اما به کمک برخی موادغذایی و درمان های خانگی می توانید از اسهال و تهوع این بیماری و سایر علائم آن نجات پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از افراد درسنین مختلف دچار مسمومیت غذایی می شوند، مسمومیت غذایی به دلیل وجود باکتری، ویروس یا سموم دیگر در مواد غذایی ایجاد می شود. تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات شکم و اسهال از علائم مسمومیت غذایی بوده و نباید آن ها نادیده گرفت.

اغلب در مسمومیت غذایی این احتمال وجود دارد که بدن آبی زیادی از دست بدهد، بنابراین در این زمان باید آب بیشتری نوشید تا سموم بدن زودتر دفع شوند.

در واقع زمانی که فرد دچار اسهال و استفراغ شده بهتر است مصرف مایعات و آب را افزایش داده و از خوردن غذاهای جامد و سنگین اجتناب کند که استفاده از این درمان های خانگی برای مسمومیت مفید است.

زنجبیل

زنجبیل، دارویی بسیار عالی برای درمان تقریبا تمام انواع مشکلات گوارشی و مسمومیت غذایی است، نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل پس از خوردن ناهار یا شام از سوزش سر دل، تهوع و سایر علائم همراه با مسمومیت غذایی جلوگیری می شود.

برای تهیه چای زنجبیل، یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب به مدت چند دقیقه جوشانده و کمی شکر یا عسل را به آن اضافه کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی دارای یک اثر قلیایی در متابولیسم بدن بوده و می تواند نشانه های مختلف مسمومیت غذایی را کاهش دهد. این ماده غذایی با تسکین فوری دستگاه گوارش و از بین بردن باکتری ها در درمان مسمومیت بسیار موثر است.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و قبل از غذا آن را بنوشید،

همچنین می توانید به طور مداوم دو تا سه قاشق چایخوری سرکه سیب رقیق شده میل کنید. 

دانه شنبلیله و ماست

ماست خواص ضد میکروبی دارد و با باکتری های عامل مسمومیت غذایی مبارزه می کند، به علاوه، دانه شنبلیله در درمان دردهای شکمی موثر است که ترکیب دانه شنبلیله و ماست در تسکین فوری درد معده و رفع استفراغ کمک می کند.

یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کرده و آن را بخورید. (نیازی نیست که دانه های این گیاه را بجوید)

لیمو

خواص ضد التهاب، ضد ویروسی، و خواص ضد باکتریایی لیمو می تواند در درمان مسمومیت کمک زیادی کند، اسید لیمو در از بین بردن باکتری های ایجاد کننده مسمومیت غذایی موثر است.

کافی است تا کمی شکر را به یک قاشق چایخوری آب لیمو اضافه کرده و آن را دو تا سه بار در روز بنوشید، همچنین ترکیب آب گرم با لیمو برای تمیز کردن سیستم گوارشی موثر است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان فوری مسمومیت با این موادغذایی/ شنبليله و زنجبيل را دست كم نگيريد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..