تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رابطه با شلیک به پرنده هوایی در تهران

بر اساس گزارش‎ها یک پرندۀ هوایی که در آسمان تهران اقدام به تصویربرداری هوایی کرده است، مورد هدف پدافند هوایی قرارگرفته و سرنگون‌شده است.

خبرگزاری ایرنا روز جمعه (3 دی) با انتشار گزارشی 2 روایت مختلف از این حادثه منتشر کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: «یک پرندۀ مشکوک اقدام به تصویربرداری هوایی می‏‎کرد که مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.»

به گفتۀ این منبع هرگونه پرواز ریز پرنده‌‏ها در آسمان کشور باید از قبل به اطلاع پدافند هوایی برسد و هماهنگی‎های لازم با این مرکز صورت بگیرد.

این منبع آگاه تأکید کرد: «آنچه مسلم است این واقعه یک جریان عادی در حوزۀ نظامی بوده و مشکل خاصی را در سطح شهر به وجود نیاورده است.»

ایرنا در روایت دیگری به نقل از یک منبع آگاه دیگر دربارۀ این حادثه که در ساعت 9:45 جمعه به‌وقت‌تهران رخ داد، نوشت: «صدای شلیک رگبار ضد هوایی صبح جمعه مربوط به تمرین آموزشی برای آزمایش تجهیزات نظامی و حفظ آمادگی نیروهای پدافند هوایی در سمت شرق تهران بوده است.»

ارتش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش ایران با انتشار بیانیه‌ای بر ضرورت هماهنگی هرگونه اقدام پروازی، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «صبح امروز یک فروند پرنده که بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود مورد اصابت سامانه‌‏های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت.»

این بیانیه می‌افزاید پس از بررسی‎‏های به عمل آمده مشخص شد این پرنده یک فروند کواد کوپتر بوده است که معمولاً برای مصارف فیلم‌برداری و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و در پرواز فوق نیز برای ساخت یک مستند مورد استفاده قرار گرفته بود.

در همین حال محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد پرندۀ هوایی که در منطقۀ پرواز ممنوع میدان انقلاب هدف قرار گرفت متعلق به صدا و سیما بوده است.

به گفتۀ همدانی قرارگاه ثارالله گزارش داده است که این هلی‏‌شات متعلق به صدا و سیما و به دنبال تصویربرداری هوایی از محل نماز جمعه تهران بوده است، اما به منطقۀ پرواز‏ممنوع بی توجهی کرده و وارد این منطقه می‎شود.

وی همچنین گفت: «تیمی که مسئول پرواز این هلی‏‎شات بوده است باید به طول و عرض جغرافیایی منطقه و محدودۀ پرواز ممنوع توجه می‏‎کرده است، اما در این زمینه دچار سهل انگاری شده است. این تیم نسبت به محدوده پرواز ممنوع بی‎اطلاع بوده است.»

پیشتر خبرگزاری ایلنا با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود یک پرندۀ هوایی کنترل از راه دور و مخصوص فیلم‌برداری که از خیابان کارگر به سمت جنوب تهران در حال پرواز و فیلم‌برداری از مناطق ممنوعه بود از سوی پدافند هوایی مورد هدف قرارگرفته و متلاشی شد.

بر اساس گزارش ایلنا پس از بررسی مسئولان مشخص ‌شده است که این هلی‌‏شات متعلق به یک گروه مستندساز دارای مجوز فیلم‌برداری بوده است که به‌صورت غیر عمد از محدوده مجاز خارج و به سمت منطقۀ ممنوعه پرواز کرده است.
 

منبع: پرس تی وی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رابطه با شلیک به پرنده هوایی در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..