تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه 500 میلیونی هر تخت بیمارستانی/ تامین 7 درصد اعتبارات ملی نظام سلامت به همت خیرین

معاون امورفنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به هزینه احداث هر تخت بیمارستانی، از چالش های تامین اعتبار طرح های عمرانی در راه اندازی مراکز درمانی و توسعه تخت ها خبر داد.

علی ماهر معاون امور فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تامین اعتبار در طرح های عمرانی تنها خاص این وزارتخانه نیست، اظهار داشت: به علت توجه مسئولان نظام سلامت و تلاشهای وزارت بهداشت، در اخذ بودجه های عمرانی نسبت به بقیه سازمانها و نهاد ها جلوتر هستیم و بنابراین راه اندازی 21 هزار تخت تا پایان سه ماه نخست سال آینده به خصوص در نقاط محروم به اتمام می رسد.

وی با تاکید بر اینکه به طور میانگین هزینه هر تخت بیمارستانی با احتساب طراحی و ساخت فضای مناسب و تامین سایر تجهیزات آن حداقل 500 میلیون تومان است، گفت: راه اندازی هر بیمارستان جنرال هزینه بسیار زیادی دارد و با توجه به کمبود منابع و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات عمرانی، موجب بروز چالش هایی در زمینه تکمیل برخی طرح ها شده است.

معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: از سوی دیگر، با توجه به هزینه های قابل توجه ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها کمکهای خیرین نقش بسزایی در اجرای طرح های عمرانی داشته که نمونه های آن کم نیست.

به گفته وی؛ به طور کلی در حسابهای ملی بهداشت و درمان کشور، 6 تا 7درصد اعتبار مورد نیاز راه‌اندازی یا تکمیل طرح های عمرانی، از سوی خیرین و سایر منابع تامین می شود.

ماهر افزود: یکی از مهمترین تلاشهای وزارت بهداشت برای توسعه و ساخت پلی کلینیک های تخصصی، تکمیل پروژه های نیمه کاره است که برنامه های تحقق آنها به علت چالشهای تامین اعتبارهای عمرانی، مسیر سخت و دشواری را طی می کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه 500 میلیونی هر تخت بیمارستانی/ تامین 7 درصد اعتبارات ملی نظام سلامت به همت خیرین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..