تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درختان رئیس شورا و پدرش در آتش خشم مافیای فساد سوخت

خانم سیده مبارکه موسوی،    که از دوره سوم به مدت چهار دوره نماینده مردم در شورای بخش جوکار و روستای عشاق بوده است، اذعان کرد: اینکه مشکل آب فرا منطقه ای و کشوری است، شکی در آن نیست، اما باید مشکل ریشه ای و از اساس؛ یعنی روستاها حل شود. موسوی گفت: وقتی که مردم روستا هر روز با مشکل آب برای کشاورزی و حتی  آشامیدن دست و پنجه نرم می کنند و به دلیل نبود زیرساخت ها، خوراک دام با قیمت گزاف خریداری می کنند و هزینه هایشان بیشتر از درآمدشان است مجبور به فروش دام های خود و مهاجرت به شهر می شوند و این موضوع موجب گسترش حاشیه نشینی و افزایش مشکلات شهرها می شود؛ بنابراین کار کردن برای روستاها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری و کاهش معضلات کلان شهرهای کشور است. لذا حل مشکل آب روستاها از اولویت های منطقه است که باید به سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد. وی خاطرنشان کرد: بعد از 40 سال از انقلاب یک فاز بهسازی در روستای عشاق انجام شده که این موضوع در روستای بابارود اصلا انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مجری طرح هادی در روستا است، خاطرنشان کرد:  متاسفانه بنیاد به جای انجام دادن وظایف خود این مسئولیت  را بر دوش دهیاری می اندازد و بودجه دهیاری هم درحدی نیست که مسئولیت سایر ارگان ها و سازمان ها را انجام دهد.

 خانم سیده مبارکه موسوی،  خاطرنشان کرد:  سال 99 برخی از پروژه های روستا از جمله جدول گذاری، فاز دوم «آسفالت قسمت محدودی از معابر روستا » را به کمک خیرین انجام دادیم . همچنین بهسازی شامل جابجایی تیرهای برق و مخابرات، لوله های آب و گاز که مسئولیت و هزینه جابجایی آنها بر عهده ادارات ذیربط است، بر دوش دهیاری افتاده است و این پروژه ها را با هزینه خودیاری دهیاری انجام دادیم که وظیفه ما نیست.

رئیس شورای اسلامی بخش جوکار و روستای عشاق افزود: شبکه برق اکثر روستاهای بخش جوکار به صورت دو سیم  و سه سیم   و مربوط به دهه 50 است که اغلب اوقات با کوچکترین بادها  دچار حادثه و قطعی می شود که در چندهفته اخیر دو بار شاهد قطعی برق در روستای عشاق بوده ایم وی تاکید کرد:  باید این کابل ها تعویض   و به کابل های خودنگهدار تبدیل شوند. همچنین تعدادی از تیر های برق و مخابرات در حال سقوط و در شرایط خطرناکی قرار دارد که بیم آن می رود بر سر عابران آوار شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی چندین هزار ساله قنات به عنوان هنر ایرانیان؛   در خصوص قنوات بخش جوکار اظهار داشت: نیاکان ما در سال های دور بدون امکانات و تجهیزات   قنات های بسیاری حفر می کرده اند اما اکنون در عصر تکنولوژی قادر به نگهداری از این آثار ارزشمند نیستیم و بر اثر بارندگی  سال 98 تعداد 33 رشته قنات بخش جوکار که   تامین کننده آب کشاورزی و آشامیدنی مردم هستند آسیب دیده و با کمک خیرین موفق به بازسازی یک رشته قنات شده ایم.

موسوی افزود: به دلیل اینکه روستاهای بخش جوکار در کوهپایه الوند قرار دارند، برای آبیاری باغ ها از آب های سطحی و رودآب ها  استفاده می شود؛ اما بخش زیادی از کشت این روستاها به صورت دیم انجام می شود و به خاطر نبود آب بند و تخریب قنات ها، در فصول خشک مردم   با مشکل آب مواجه می شوند.

وی درمورد جدولگذاری باغات اظهار داشت: مردم روستای عشاق 500 میلیون تومان خودیاری جمع کرده اند اما برای انجام کار و مشخص کردن حریم جوی و قنات، با اینکه خودم شخصا پیگیر کار بودم، دو هفته دوندگی کرده ام تا مجوز آن را اخذ کنم ظاهرا مسئولان ذیربط علی رغم نداشتن اعتبارات دولتی هیچ انگیزه و همتی برای حمایت از کارهای خیری هم ندارند .

 وی اظهار داشت: همچنین دربحث آبخیزداری برای ذخیره آب کشاورزی به کمک خیرین 25 بند گابیونی با صرف  230 میلیون تومان هزینه احداث کرده ایم ؛ اما به دلیل فعالیت معادن و بیل مکانیکی برای استخراج سنگ  در بالادست و فرسایش سریع  خاک  این آب بند در کمتر از یک سال پر شده است. این در حالی است که در سال 86 طرح ابخیزداری روستاهای عشاق، بابارود و نهنجه آماده عملیاتی شدن بود اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از نحوه فعالیت در معادن اظهار داشت: از 50 سال پیش تا کنون از معادن روستاها   برداشت می شود بعد از انقلاب اسلامی با تقسیم بندی محدوده ها باید برداشت و بهره برداری از  معادن روستاها  به صورت تعاونی انجام می شد و همه مردم در این ثروت عمومی سهیم می شدند و جوانان روستاهای دارای معدن مشغول به کار می شدند اما بهره برداری از معدن روستای عشاق در انحصار یک نفر است؛ معدن ازندریان، بابارود و بخشی از علی آباد در دست یک نفر است ؛  معدن علی آباد در دست سه نفر است و با انحصاری شدن معادن ، حدود 10 خانوار از  ذخایر سنگ سیلیس بهره می برند. وی ادامه داد: متاسفانه در این منطقه برسر معدن خون یک انسان بی گناه هم ریخته شد اما مشکل حل نشد. وی اذعان کرد: متاسفانه روستاهای ما با وجودی که بر روی گنج سیلیس خوابیده اند، اما سرقت در این روستاها بی داد می کند.

 رئیس شورای اسلامی بخش جوکار و روستای عشاق با اشاره به  اینکه مبارزه با فساد برایش هزینه های بسیاری دربر داشته است، تاکید کرد: بارها از سوی افراد مختلف تهدید شده و اخیرا بخشی از باغ های او و پدرش را آتش زده اند.

گزارش: علی اشرف خانلری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درختان رئیس شورا و پدرش در آتش خشم مافیای فساد سوخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..