تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امروز جهاد تببین راه خروج از فتنه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری عصر امروز در اجتماع بزرگ «ما همه خادم الرضا (ع) هستیم» که در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: از عنایت خداوند متعال و تدابیر حکیمانه الهی حدود ۱۲۰۰ سال است که حضور ارجمند و پرعظمت امام رضا (ع) بر این کشور سایه گسترانده است.

وی با اشاره به برکات وجودی امام رضا (ع) در این سرزمین گفت: امام جواد (ع) فرمود هر کس پدر من را با معرفت در طوس زیارت کند من بهشت را برای او ضمانت می‌کنم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه هجرت امام رضا (ع) از مدینه به ایران یک هجرت تمدن‌ساز بود، عنوان کرد: تمام اتفاقات در عالم بی‌حکمت نیست و تحت تدبیر حکیمانه خداوند متعال است.

وی افزود: اگر خداوند متعال تدبیر می‌کند پیغمبر خودش را برادرانش به چاه می‌اندازند و بعد به خانه عزیز مصر می‌رود و آنجا غلام می‌شود و به زندان می‌افتد، ما از پس پرده حکمت اطلاعی نداریم که خداوند چه چیزی را برای آینده کشور رقم زنده است، بنا است این پیامبر الهی این حکومت بت پرستی مصر را به حکومت توحیدی الهی تبدیل کند.

نظیری با بیان اینکه اگر یوسف به خانه عزیز مصر می رود و به زندان می افتد مقدمه ای برای شکل گیری حاکمیت الهی است ادامه داد: یوسف یاران خود را در درون زندان برای اداره حکومت تربیت کرد.

وی با بیان اینکه هجرت امام رضا (ع) هم از این قاعده و تدبیر الهی جدا نیست، ما باید این حکمت را درک کنیم، ابراز کرد: ما اگر دوران متصل و به هم پیوسته زندگی امامان معصوم (ع) این ۲۵۰ سال عمر امامت را تصویر کنیم امامان ما یک حرکت متصل یکپارچه هدفمند را دنبال می‌کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری اسم کتاب «انسان ۲۵۰ساله» را با عنایت به این نام انتخاب کرده است، تصریح کرد: هر کدام از ائمه یک بخش از پازل را تکمیل می‌کنند و نقش خود را مطابق شرایط زمان برای رسیدن به ماموریت پایانی ایفا می‌کنند که آن تشکیل حاکمیت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه هجرت امام رضا (ع) یک حرکت تمدن‌ساز است و برکات بسیاری به دنبال دارد، ابراز کرد: تا قبل از هجرت امام رضا (ع) شیعه در بلاد اسلامی یک جمعیت پراکنده است که بعد از هجرت امام رضا (ع) شیعه از اقصی نقاط عالم متوجه ایران اسلامی می‌شود و ایران خاستگاه شیعیان، علویان و امامزادگان می‌شود.

نظیری با اشاره به هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مشهد، حضرت معصومه(س) از مدینه به قم و احمد بن موسی (ع) از مدینه به شیراز گفت: سه قطب اصلی حرکت‌های معنوی در ایران اسلامی از این خانواده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به امر امام قریب به ۴۰هزار از فرزندان ائمه و شیعیان به ایران هجرت می‌کنند، ادامه داد: امام رضا(ع) صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که بعد از شهادت امام رضا (ع) مامون به بغداد رفت و فضای ایران اسلامی برای حرکت‌های هدفمند جامعه شیعی کاملا آماده شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان مطرح کرد: دوران شهادت امام حسین (ع) جامعه اسلامی با یک آسیب جدی مواجه شده بود و نقش امام معصوم و جایگاه ولایت در جامعه تضعیف شد و تا مرحله‌ای رسید که جامعه اسلامی امام زمان خود را به مسلخ می‌برد و امامش را به شهادت می‌رساند که نتیجه عدم معرفت به جایگاه و مقام امام در اداره جامعه است.

وی با بیان اینکه از بعد از شهادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امامان بعد از او درصدد بازیافت هویت امام معصوم و مقام ولایت در فضای جامعه هستند، گفت: امام سجاد (ع) از ابزار دعا، کرسی درس و انتقال معارف اصیل شیعی توسط امام محمدباقر (ع) و امام صادق (ع) برای این کار استفاده کردند که در دوران امام رضا(ع) به اوج خود می‌رسد که امام رضا (ع) را عالم آل محمد(ص) می‌شناسیم.

نظیری با بیان اینکه حرکت‌های دقیق امام رضا (ع) در طول ۲۰ سال عمر امامتش از مدینه تا مرو در مسیر انتقال جایگاه امامت و ولایت به شیعیان بود، عنوان کرد: امام رضا(ع) دقیق وظیفه خطیر خود را انجام دادند که نتیجه آن تقویت و رشد جایگاه امامت در جامعه آن روز بود که جامعه آمادگی پذیرش ولایت امام کم سن و سال را داشت که امام جواد(ع) در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) آنچنان از نظر معرفتی جامعه اسلامی را رشد دادند که جامعه شیعی آن روز نسبت به یک کودک ۸ ساله هیچ اظهار تردید نمی‌کند و امامت و ولایت اما جواد (ع) را از جان و دل می‌پذیرد، بیان کرد: این ابتدای یک دورانی برای پذیرش شرایط سخت در جهان شیعه و آماده شدن شیعه برای ظهور امام زمان (عج) است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اجتماع شیعه در ایران اسلامی حول محور علی بن موسی الرضا (ع) برای آماده شدن این سرزمین برای مقدمه‌سازی ظهور امام زمان (عج) تدبیر الهی است، گفت: قریب به ۳۰ روایت از امام رضا (ع) در خصوص فرج، شرایط، انتظار فرج و وظایف شیعه در دوران غیبت عنوان شده است که در روایات حضرت احیای امرشان را در انتظار فرج معرفی می‌کنند که انتظار فرج فقط دعا کردن نیست و باید برای ایجاد مقدمات ظهور حضرت تلاش کرد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد مقدمات ظهور باید نمونه‌ای از یک جامعه اسلامی که تمام ابعاد اسلام در آن جامعه پیاده شده است ساخته شود که آن همان گام چهارم است که ما در مسیر تمدن‌سازی برای ساخت جامعه اسلامی هستیم.

نظیری با بیان اینکه جهاد تبیین اقدام عملی ما برای خروج از این شرایط است، خاطرنشان کرد: امروز جهاد تببین راه خروج از این فتنه و تغییر جبهه بازی دشمن و روایت درست از پیشرفت انقلاب اسلامی و جریان اربعین در شکل‌گیری آن تمدن پایانی اسلام، ظهور و قدرت اسلام است که باید مراقب باشیم دشمن ما را به کارهای سخیف نکشاند و ما را از کارهای اصولی غافل نکند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امروز جهاد تببین راه خروج از فتنه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..