تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژه برنامه‌های شب و روز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های متعددی به همت آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده که بخش محوری آن مربوط به محافل عزاداری در حرم مطهر رضوی است. این برنامه‌ها که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده، شامل محافل متعددی است که خطبه‌خوانی شب شهادت و مراسم شام غریبان، به عنوان دو مراسم محوری آن به‌شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: حرم مطهر رضوی این روزها کانون اصلی حضور زائران و هیئت‌های مذهبی عزاداری است که از سراسر کشور برای عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت رضا(ع) مشرف شده اند. 

خطبه‌خوانی شب شهادت در صحن پیامبر اعظم(ص) با حضور زائران

وی جزئیات محافل این ایام را تشریح و افزود: به مناسبت ایام سراسر غم و اندوه شهادت امام رئوف ویژه برنامه های مختلفی پیش بینی شده که یکی از مهمترین آنها آیین سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع) است که امسال با تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حضور و بهره مندی زائران، این مراسم در صحن پیامبر اعظم(ع) با حضور تمام اقشار مردم برگزار می‌شود.

اجتماع عزاداری «غریب قریب» در روز 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: روز سه‌شنبه پنجم مهرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) نیز برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آن اجتماع عزاداری «غریب قریب» در صحن پیامبر اعظم(ص) خواهد بود. وی افزود: در این اجتماع که بعد از نماز ظهر و با حضور گسترده هیئت‌های عزاداری سراسر کشور و عموم زائران برگزار می‌شود، سخنرانی و شهادت‌نامه خوانی آیت‌الله سیداحمد علم الهدی را خواهیم داشت و مرثیه‌سرایی و عزاداری توسط ذاکران اهل بیت(ع) زینت‌بخش آن خواهد بود.

مراسم شام غریبان در صحن انقلاب

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد ادامه داد: مراسم شام غریبان شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در ابتدای این مراسم آیینی، کاروان خادمان بارگاه منور رضوی از تقاطع شهید شوشتری خیابان نواب صفوی با شمعدان‌های لاله در دست به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد و سپس با اجتماع در صحن انقلاب و همراه با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع)، حاج مهدی رسولی و علی ملائکه، به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با ورود این شمار از زائران تاکنون 64 درصد از ظرفیت 690 هزار نفری اسکان رسمی، موقت و اضطراری تامین شده تکمیل شده است.

پوشش گسترده رسانه‌ای

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای پوشش رسانه‌‌ای عزاداری‌ها و برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت حضرت رضا(ع) نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده تا امکان ارتباط زنده با حرم مطهر از هر نقطه‌ ایران و جهان فراهم باشد. وی افزود: علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی ملی و استانی، شبکه‌های بین‌المللی متعددی نیز مراسم عزاداری‌ شهادت امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی را به صورت زنده پوشش خواهند داد.

پخش مراسم از شبکه‌های سراسری

با هدف بهره‌مندی حداکثری ارادتمندان اهل بیت(ع)، پوشش گسترده رسانه‌ای مراسم خطبه‌خوانی و شام غریبان نیز در دستور کار بود و به گفته معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، این مراسم از شبکه‌های ملی صدا و سیما پخش خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژه برنامه‌های شب و روز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..