تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرماندار قروه: ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم ملی است

پرویز کولانی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به نشست اخیر شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی افزود: نهضت سوادآموزی یادگار امام راحل است که همه باید در تحقق آرمان ها و اهداف ایشان در این زمینه گام بردارند.
به گفته وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه یافتگی جامعه با میزان سواد و تحصیلات افراد جامعه تحقق یافت و پیشرفت علمی کشور مرهون افزایش سطح سواد و کاهش میزان بی سوادی است.
کولانی از دستگاه های اداری شهرستان و بخشداران خواست از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران جامعه هدف خود نسبت به شناسایی افراد بی سواد بویژه در میان قشر زنان اقدام کنند و همکاری لازم را با آموزش و پرورش شهرستان به عمل آورند.
کولانی خواستار اطلاع رسانی های لازم شد و گفت: مبارزه با بی سوادی محصور به زمان و مکان نیست و همه باید به این مقوله به صورت فرابخشی نگاه کنند و برای ریشه کنی جهل و بی سوادی عزمی جهادی داشته باشند.
**تعهد 57 درصدی آموزش و پرورش قروه در جذب سوادآموزان
رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز گفت: در سال جاری سهمیه دوره سوادآموزی در شهرستان قروه 470 نفر است که تاکنون 269 نفر معادل 57 درصد جذب شده است.
حسین الماسی افزود: در سال جاری در شهرستان قروه تعهد نهضت سوادآموزی در دوره تحکیم و انتقال به صورت صد در صد محقق شده است.
به گفته وی در شهرستان قروه سه هزار و 350 بی سواد مطلق بین 49-10 سال شناسایی شده که تاکنون 269 نفر جذب شده است.
الماسی افزود: امروز ایده‌آل‌های رشد و توسعه یک کشور، بیانگر این واقعیت است که برای رسیدن به توسعه پایدار، باید بسیار فراتر از کسب مهارت‌های سواد خواندن و نوشتن پیش رفت و آمار کسانی که موفق به دریافت مدرک سوادآموزی شده‌اند، کافی نیست.
وی گفت: در جوامع گوناگون، سوادآموزی به عنوان حق اساسی و لازمه پیشرفت انسان شناخته شده است و هر انسان اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال، باید از فرصت‌های آموزشی برخوردار باشد که این نیاز، هم توانایی بر خواندن و نوشتن را در بر می‌ گیرد و هم عامل رشد و توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرماندار قروه: ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم ملی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..