تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست سه جانبه پاکستان-چین-روسیه با موضوع افغانستان برگزار می شود

به گزارش ایرنا، این نشست سه جانبه درشرایطی برگزار می شود که حدود یک سال تلاش های گروه موسوم به 'گروه چهار جانبه صلح افغانستان' متشکل از آمریکا، افغانستان، پاکستان و چین و برگزاری پنج نشست این گروه در اسلام آباد و کابل برای محقق کردن مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان بی نتیجه ماند.
تلاش برای تحقق یافتن مذاکرات صلح میان طالبان و دولت کابل، بنا به گفته مقامات عالی پاکستان، همچنان یکی از دستور کارهای مهم دولت این کشور است و پس از آنکه فرمول نشست های چهارجانبه صلح افغانستان با حضور افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا به عنوان تنها طرف فرامنطقه ای این نشست ناکام ماند، اکنون پاکستان، چین و روسیه به دنبال فرمولی منهای قدرت های فرامنطقه ای برای کمک به حل مسائل افغانستان هستند.
دولت روسیه اخیرا ارتباط هایی را با طالبان افغانستان آغاز کرده و این ارتباط ها و تماس ها با توجه به رسانه ای شدن و اعلام شدن آن از سوی مقامات مسکو، بر کسی پوشیده نیست.
چینی ها هم از ماه ها پیش ارتباط هایی با طالبان افغانستان داشتند و یکی دو بار در چند ماه اخیر، هیاتی از اعضای ارشد طالبان برای انجام گفت و گوهایی، به چین سفر کردند.
رفت و آمد هیات های مختلف طالبان افغانستان به پاکستان هم در مدت یک سال اخیر، چند بار انجام شده و آخرین بار، بیش از یک ماه پیش یک هیات سه نفره از طالبان، سفری حدود 10 روز به پاکستان داشت.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست سه جانبه پاکستان-چین-روسیه با موضوع افغانستان برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..