تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام حسن(ع)؛ تبلوری از شجاعت، حکمت و سیاست حقیقی

۱۴:۴۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

۸۲۴۶۵۱۲

۱۴:۴۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

۸۲۴۶۵۱۲

دانلود PDF

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دانلود PDF

حجت الاسلام والمسلمین بهاء الدین قهرمانی نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مذهبی، درمورد دوره امامت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: امامت امام حسن (ع) در دوره‌ای بود که با یکی از مکارترین سلاطین منطقه حجاز و عالم، یعنی معاویه معاصر بوده است که معاویه به دلیل خصوصیات سیاست بازانه خود بدعت‌هایی را در اسلام قرار داد که تا به امروز، شاهد آثار آن‌ها هستیم؛ به طوری که معاویه از طریق وعده‌های مالی و ریاستی، تطمیع و تهدید شرایط سنگین سعی داشت که برخی از افراد آن زمان را به سوی خود جذب کند. 

این کارشناس مذهبی گفت: امام حسن (ع) به همراه برادر بزرگوارشان، اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان سرور جوانان اهل بهشت معروف بودند و پیامبر اکرم (ص) به این موضوع نیز تأکید کرده بودند و طبق سوره مبارکه آل عمران، فرزندان پیامبر اسلام (ص) محسوب می‌شدند و امام حسن (ع) شباهت بسیار زیادی به پیامبر (ص) داشتند.

 حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی نژاد ادامه داد: مظلومیت امام حسن (ع) به حدی بود که در محیط خانه خود نیز از نفوذ دشمن در امان نبودند و سرانجام، شهادتشان توسط عنصر نفوذی و فریب خورده معاویه یعنی جعده صورت گرفت.

این کارشناس مذهبی افزود: در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی امام حسن (ع) باید گفت اوج شجاعت، متانت، حکمت و سیاست حقیقی در وجود مبارک امام حسن (ع) متبلور بود و ایشان به خاطر جهالت و بی بصیرتی اغلب مردم آن دوره مجبور شدند که صلح تحمیلی را بپذیرند و درواقع، این صلح، صلح سرخ بود که اسلام را تضمین کرد. یعنی اگر چنین صلح نامه‌ای وجود نداشت ماجرای کربلا اتفاق نمی‌افتاد و بدنبال آن، اگر واقعه عاشورا رخ نمی‌داد الان از اسلام خبری نبود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام حسن(ع)؛ تبلوری از شجاعت، حکمت و سیاست حقیقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..